تاکید شورای عالی قضایی عراق بر صدور حکم دستگیری عاملان حادثه تکان‌دهنده بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - عالی ترین نهاد قضایی عراق تاکید کرد که برای همه عاملان حادثه تکان دهنده اخیر در یکی از میدان های پایتخت این کشور حکم دستگیری صادر خواهد شد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، مرکز اطلاع رسانی شورای عالی قضایی این کشور شامگاه امروز (پنج شنبه) با صدور بیانیه ای در واکنش به حادثه قتل یک جوان در میدان الوثبه شهر بغداد، اعلام کرد که قاضی تحقیقات ویژه رسیدگی به پرونده های مربوط به امنیت ملی شروع به انجام تحقیقات در رابطه با این حادثه کرده است.

شورای عالی قضایی به عنوان عالی ترین نهاد قضایی عراق در بیانیه خود، حادثه مذکور را یک جنایت شنیع توصیف کرد و در این باره خاطر نشان ساخت که در حق همه افراد شرکت کننده در ارتکاب آن، احکام دستگیری صادر خواهد شد.

این در حالی است که پیشتر سرلشکر عبدالکریم خلف، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در گفت و گو با واع در رابطه با این حادثه اظهار داشته بود: فردی که به قتل رسیده یک جوان بوده که سن وی بیشتر از 17 سال نبوده و از پنج روز پیش از تظاهرکنندگان گرد هم آمده در برابر منزل خود می خواست که از آن جا دور شوند با این حال آنها این درخواست را نپذیرفتند، بنا بر این با آنها وارد مشاجره لفظی شد که به سرعت به زد و خورد و درگیری لفظی تبدیل شد.

سرلشکر خلف در این باره افزوده بود: به دنبال آن نیز شماری از افراد اقدام به پرتاب کوکتل مولوتوف به سوی منزل این جوان کردند و وی نیز که یک سلاح کمری حمل می کرد، چندین گلوله را بالای سر شلیک کرد و در نتیجه آنها وارد منزلش شدند و وی را به قتل رسانده و جسدش را روی زمین کشیده و از یک تیر برق آویزان کردند.

شمار دیگری از رسانه های عراقی نیز از سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور نقل کرده بودند که فرد کشته شده یک جوان 16 ساله به نام "هیثم علی اسماعیل" بوده و نیروهای امنیتی نیز تاکنون در این زمینه دخالت نکردند چرا که از ترس برخورد و اصطکاک با عناصر کنترل نشده میان گروه های معترض، منتظر تصمیم نهادهای ذی ربط هستند.

پیش از آن نیز معترضان موجود در میدان التحریر شهر بغداد با صدور بیانیه ای در رابطه با حادثه تکان دهنده میدان الوثبه، ضمن اعلام برائت از این حادثه و تاکید بر این که این یک طرح برای خدشه دار کردن چهره تظاهرات است، آن را یک جنایت خواندند که تظاهرکنندگان، انسانیت و ادیان آن را محکوم می کنند و قانون نیز عاملان آن را مجازات می کند.

در این بیانیه از برخی افراد غیر نظامی و نیروهای امنیتی به عنوان شاهدان عینی نقل شده که یک فرد ساکن منطقه میدان الوثبه، تحت تاثیر مواد مخدر اقدام به تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان صلح طلب کرده و شماری از آنها را به قتل رساند بدون آن که نیروهای امنیتی هیچ گونه دخالتی داشته باشند، همین مسئله نیز باعث شده شماری از افراد به منزل فرد مذکور حمله کنند و این حادثه روی دهد در حالی که تظاهرکنندگان صلح طلب با همه این اقدامات کاملا مخالف هستند.

کد خبر 159533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha