بازارچه مرزی «ساری سو» به زودی تکمیل می شود

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان غربی گفت: به منظور تقویت مناسبات و بهره مندی ساکنان دو طرف مرز، بازارچه " ساری سو" به زودی به مرحله نهایی و تکمیلی می رسد.

به گزارش کردپرس، محمدمهدی شهریاری در دیدار با والی آگری ترکیه با اشاره به تلاشهای صورت گرفته برای توسعه بازارچه مرزی " ساری سو" اظهار کرد: با تکمیل و افتتاح کامل این بازارچه ها گام های موثری در بهبود رونق اشتغال، مناسبات تجاری و اقتصادی با استان های مرزی کشور ترکیه رخ خواهد داد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: آذربایجان غربی استانی بهره مند از پتانسیل های کم نظیر در حوزه های انسانی، کشاورزی، گردشگری، معدنی و صنعتی است و دستاوردهای شاخص اقتصادی استان در دو سال اخیر در حوزه های کاهش نرخ بیکاری، بهبود شاخص محیط کسب و کار، رشد سرمایه گذاری و پایین ترین نرخ تورم گویای عزم استان برای توسعه فراگیر است.

او تاکید کرد: به آذربایجان غربی در زمینه ظرفیت های کشاورزی و معدنی در رتبه های برتر کشوری قرار دارد.

شهریاری همچنین به خودکفایی در شرایط تحریم اشاره کرد و افزود: تحریم های اعمال شده از سوی دشمنان باعث شده تا در بسیاری از بخش ها به خودکفایی دست یابیم. دستارودهای کسب شده در شرکت های دانش بنیان، میکروالکترونیک و هوافضا از جمله این دستاوردهاست.

استاندار آذربایجان غربی افزود: به طور قطع کشورهایی که در شرایط تحریم و فشارهای استکبار همراه ما هستند از حافظه مردم ایران پاک نمی شوند و کشور ترکیه از جمله آنهاست.

شهریاری تصریح کرد: به منظور تقویت مناسبات و بهره مندی ساکنان دو طرف مرز، بازارچه " ساری سو" به زودی به مرحله نهایی و تکمیلی می رسد.

والی آگری نیز در این دیدار با قدردانی از مهمان نوازی مسئولین استانی ضمن اشاره به پیوندهای تاریخی دو کشور و ضرورت توسعه این پیوندها گفت: نقاط مشترک دو کشور می طلبد تا بیش از اینها برای نزدیکی مردم دو کشور استفاده کرد.

سلیمان البان با اشاره به تلاشهای صورت گرفته برای تکمیل بازارچه " ساری سو" و نقش آن در اشتغال زایی، رشد اقتصادی و سرمایه گذاری افزود: از هرگونه پیشنهادی برای گسترش مراودات استقبال می کنیم.

او با ابراز ناراحتی از تحریم های استکبار علیه ایران گفت: از این مسئله ناراحتیم و همه تلاشمان را برای کاهش سختی های ایران بکار می بریم.

گفتنی است؛ بازارچه مرزی ساری سو ماکو، 17 تیر ماه سال جاری با حضور استاندار آذربایجان غربی و والی استان آغری ترکیه افتتاح شد.

این بازارچه در سال ۱۳۹۲ و به بهانه کارهای عمرانی از طرف ترکیه تعطیل شد؛ بازارچه مشترک مرزی ساری‌سوی - ماکو از جمله فعال‌ترین بازارچه‌های مرزی بین ایران و ترکیه بود که با تعطیلی آن ده‌ها نفر از مردم منطقه بیکار شدند.

کد خبر 159548

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha