کیشاناک آزاد شد: ما به صلح نیاز داریم + فیلم

سرویس ترکیه - پس از صدور حکم آزادی برای شماری از زندانیان سیاسی پرونده کوبانی، گلتان کیشاناک نیز از زندان آزاد شد.

به گزارش کردپرس، پس از صدور حکم آزادی برای شماری از زندانیان سیاسی پرونده موسوم به کوبانی،  شب گذشته گلتان کیشاناک زندانی سیاسی کُرد نیز از زندان آزاد شد. او در اولین سخنان خود پس از آزادی در مقابل در زندان گفت که کشور بیش از هر چیزی نیازمند صلح است.

کیشاناک شهردار سابق کلان شهر دیاربکر که در زندان فوق امنیتی قوجائلی در بند بود، پس از 7 سال و نیم تحمل زندان شب گذشته با صدور دستور آزادی اش، از زندان آزاد شد.

او در هنگام خروج از زندان با استقبال مردم و فعالان سیاسی کرد مواجه شد.

کیشاناک در سخنانی کوتاه در مقابل در زندان گفت: «امروز احکامی در پرونده کوبانی صادر شد که نشان داد که متاسفانه این پرونده توطئه آمیز ادامه دارد. دوستان ما آزاد نشدند. به همین دلیل ما خوشحال نیستیم. ما در واقع به صلح و و آزادی نیازمندیم نه حکم خلاصی از زندان. امیدوارم همه ما در مبارزه خود برای نیل به این امر پیروز شویم تا بتوانیم مسائل این کشور را بر اساس آزادی حل کنیم.»

او افزود: «ما می خواهیم در کشوری زندگی کنیم که زنان، مردم، عقاید و باورها و سخن گفتن به زبان مادری آزاد باشد. ما می خواهیم آزادانه در داخل کشور و یا خارج از آن زندگی کنیم. من می دانم که این بیرون بودن (خارج از زندان) به تنهایی نشان دهنده آزادی نیست. باعث تاسف است اما نمی توان در جایی که قانون، عدالت و صلح وجود ندارد، از آزادی لذت برد. من آینده ای آزاد برای تمام مردم ترکیه، برای زنان و برای کودکان آرزو می کنم.»

کیشاناک آزاد شد: ما به صلح نیاز داریم + فیلم

کیشاناک آزاد شد: ما به صلح نیاز داریم + فیلم

کد خبر 2770606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha