اردوغان سالروز «آغاز تاریخ ترک ها» در ترکیه را گرامی داشت

سرویس ترکیه – اردوغان در مراسمی 950مین سالگرد پیروزی سلجوقیان در جنگ ملازگرد و ورود قبایل ترک به ترکیۀ امروزی را گرامی داشت.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مراسمی به مناسبت 950مین سالگرد جنگ ملازگرد و پیروزی آلب ارسلان سلجوقی بر سپاه بیزانس، که آغاز ورود ترک ها به ترکیه امروزی است، «آغاز تاریخ ترک ها» در آناتولی را گرامی داشت.

به نوشتۀ صباح، اردوغان در پارک ملی ملازگرد در استان موش دربارۀ جنگ ملازگرد، اهمیت آن در تاریخ ترک ها و چگونگی تصرف ترکیۀ امروزی توسط قبایل ترک گفت: «ملازگرد نقطۀ آغاز تاریخ ما در آناتولی است. پس از این پیروزی قبایل ترک به تدریج به سمت سواحل اژه و مرمره پیشروی کردند و این مناطق را به وطن ما تبدیل کردند.»

وی ضمن یادآوری تاریخ پر از جنگ، کوشش و قربانی دادن ترک ها دربارۀ تلاش آنها برای صلح گفت: «تاریخ شاهد مبارزۀ ملی ما برای تضمین صلح، مدارا و رفاه در سرزمین هایی است که فتح کرده ایم. امروز هم ما با الهام از پیشینیانمان داریم تلاش می کنیم هر جایی که پرچم ما افراشته است، جایی برای صلح باشد.»

گفتنی است این ادعای عجیب با شواهد تاریخی همخوانی ندارد و تاریخ آناتولی بیشتر شاهد کشتارها، خونریزی ها، نسل کشی ها و نابودی اقوام و فرهنگ ها بوده است. در حال حاضر نیز ترکیه در حال اشغال غیرقانونی بخش هایی از دو کشور سوریه و عراق است و به کشتار غیرنظامیان در این مناطق متهم شده است.

اردوغان در ادامۀ اظهارات خود پیروزی سال 1071 میلادی را یک پیروزی ویژه دانست و گفت این پیروزی «نخستین ستون پلی شد که ما میان گذشته و آینده زدیم.»

کد خبر 15970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha