شکنجه و آزار جنسی یکی از اعضای HDP  توسط نیروهای لباس شخصی

سرویس ترکیه - یکی از اعضای جوان HDP که ربوده شده بود از شکنجه، ضرب و شتم و اقدام برای تجاوز از سوی نیروهایی که خود را پلیس معرفی کرده بودند خبر داد.

به گزارش کردپرس، جلال الدین یالچین یکی از اعضای حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) که توسط نیروهایی که خود را پلیس معرفی کرده بودند بازداشت شده بود، پس از آزادی ادعا کرد که توسط این نیروها مورد ضرب و شتم، شکنجه و آزار جنسی قرار گرفته است.

یالچین که روز 25 آگوست در کمپین های «پیروزی از آن ماست» که توسط نیروهای مبارزه یکپارچه (BMG) برگزار می شد شرکت کرده بود، توسط افرادی که خود را پلیس معرفی کرده بودند ربوده شده بود.

یالچین در گفتگو با فرهاد چلیک خبرنگار بین النهرین گفته است هنگامی که به خانه باز می گشته فردی با گرفتن بازوی او گفته است که حکم دستگیری اش را دارد و باید با او به کلانتری برود. سپس او را با خود برده و سوار خودرویی کرده است که تعداد افراد دیگری در آن حضور داشته اند. آنها به یالچین گفته اند در صورتی که به پرسش های آنها پاسخ درستی بدهد او را آزاد می کنند تا برود. سپس او را با دستان و چشمان بسته به یک جنگل برده و مورد آزار و شکنجه قرار داده اند.

بر اساس شهادت یالچین نیروهای ناشناس پس از بردن او به منطقه جنگلی کفش هایش را در آورده اند و او را به شکل صلیب بسته و مورد ضرب و شتم شدید قرار داده اند تا اعتراف کند که جاسوسی می کند. این افراد با گذاشتن اسلحه روی سر یالچین او را وادار کرده اند تا سرود ملی ترکیه را بخواند و به همه اتهاماتی که به او دیکته کرده بودند اعتراف کند اما زمانی که پاسخ منفی یالچین را دریافت کرده اند، لباس های او را از تنش خارج کرده و از او عکس برهنه گرفته اند و تهدیدش کرده اند که اگر اعتراف نکند او را مقطوع النسل خواهند کرد.

این افراد پس از ساعت ها شکنجه یالچین به او گفته اند که این بار او را نخواهند کشت اما اگر او استانبول را ترک نکند حتما در نوبت بعدی جان او را خواهند گرفت. آنها همچنین کیف، تلفن همراه و همه پول و وسایلی را که نزد یالچین بوده از او گرفته و ساعت 6 بامداد در حالی که لباسی بر تن نداشته است کنار جاده ای در حوالی منطقه توزلای استانبول رهایش کرده اند.

جلال الدین یالچین پس از مراجعه به پزشکی قانونی و گرفتن گزارش ضرب و شتم و آسیب به بدنش، اعلام کرد که می خواهد از این افراد شکایت کند. او همچنین به خبرنگار بین النهرین گفت که این شکنجه ها و تهدید ها او را از راهی که برگزیده منصرف نخواهد کرد و اکنون با جسارت بیشتری برای احقاق حقوق خود مبارزه خواهد کرد.

گفتنی است این اولین باری نیست که اعضای جوان احزاب کردی مانند HDP ربوده شده و مورد آزار و شکنجه قرار می گیرند.

کد خبر 16002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha