حقوق کارمندان اقلیم کردستان باید مستقیما از سوی بغداد پرداخت شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان – نایب رئیس پارلمان عراق با اشاره به ضرورت حل مشکلات بغداد و اربیل با شفافیت و وضوح تأکید کرد: دولت مرکزی هیچ گونه اطلاعاتی درباره اقلیم کردستان ندارد و حقوق کارمندان اقلیم باید از سوی دولت مرکزی پرداخت شود.

به گزارش کرد پرس به نقل از السومریه نیوز، "حسن الکعبی" در دیدار با نمایندگان کارمندان اقلیم کردستان با حضور شماری از سران و اعضای کمیسیون ها و نمایندگان اقلیم کردستان در مجلس عراق گفت: دولت مرکزی، هیچ گونه اطلاعات دقیقی درباره میزان صادرات نفت و درآمدهای غیر نفتی اقلیم کردستان و حتی آمار دقیق کارمندان و قراردادهای امضا شده با شرکت ها ندارد.

الکعبی با استقبال از درخواست شماری از نمایندگان مجلس درباره پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان از سوی دولت مرکزی عراق گفت: حل مشکلات بین دولت مرکزی و اربیل باید با شفافیت در زمینه تبادل اطلاعات و آمارها به ویژه در زمینه درآمدهای نفت صادره از سوی اقلیم کردستان و همچنین درآمد پایانه های مرزی و سایر مسائل باشد تا بدین وسیله کلیه تناقضات موجود حل شود.

نایب رئیس مجلس عراق همچنین با اظهار تأسف درباره کشته و زخمی شدن شماری از معترضان در اقلیم کردستان خواستار آزادی کلیه بازداشت شدگان اعتراضات اخیر شد.

حسن الکعبی بار دیگر بر ضرورت حفظ آرامش و پرهیز از اقدامات خشونت بار و سرکوبگرانه در تعامل با تظاهرکنندگان اقلیم کردستان تأکید کرد.

کد خبر 1603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha