وضعیت نامناسب اقتصادی باعث افزایش تعداد مددجویان کمیته امداد کردستان شده است

سرویس کردستان- مدیر کل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به وضعیت نامناسبت اقتصادی و کرونایی حاکم بر جامعه عنوان کرد: این وضعیت باعث افزایش تعداد مددجویان از ۴۵ هزار خانوار در سال گذشته به ۷۰ هزار خانوار تاکنون و به تبع آن باعث افزایش حجم و فشار کاری بر کارکنان این نهاد شده است .

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، محمد رسول شیخی زاده، مدیر کل کمیته امداد استان کردستان صبح امروز با حضور در جلسه شورای زکات شهرستان بانه عنوان کرد: بخشی از اعتبارات کمیته امداد در بخش مشارکتهای مردمی و در زمینه زکات، صدقات و کمک به ایتام تامین می شود.

وی افزود: مردم نیکوکار شهرستان بانه در هشت ماهه نخست امسال هفت میلیارد تومان به نیازمندان کمک کرده اند.

شیخی زاده در ابتدای سال گذشته ماهیانه هشت میلیارد تومان مستمری پرداخت میشد که این رقم هم اکنون به ۲۰ میلیارد تومان کمک معیشت در ماه رسیده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان گفت: پرداخت کمک معیشت تنها بخش کوچکی از خدمات این نهاد است و در ۳۰ سرفصل کاری و ۱۳۰ خدمت از طریق کمیته امداد به نیازمندان کمک می شود.

وی ادامه داد: اعتبارات این نهاد از محل اعتبارت دولتی، امدادی و کمک خیران تامین می شود.

شیخی زاده تصریح کرد: تمامی هزنیه های اجرایی زکات از محل اعتبارات دولتی تامین میشود و تمامی زکات جمع آوری شده در هر منطقه و شهرستان بر اساس فقه حاکم بر آن منطقه و در محلی که نیکوکاران نیت و مدنظرداشته باشند هزینه می شود.

وی در بخشی از سخنان خود به اجرای تفاهم نامه ساخت مسکن روستایی برای نیازمندان اشاره کرد و افزود: باید از فرصتی که فراهم شده برای خانه دار کردن نیازمندان این شهرستان و دیگر شهرستان ها استفاده شود.

کد خبر 1606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha