20 طرح کشاورزی در شهرستان های بانه و کامیاران به بهره برداری رسید

سرویس کردستان - همزمان با گرامیداشت هفته دولت، 20 طرح احداث باغ گردو و اجرای پروژه های آبیاری تحت فشار در شهرستان های بانه و کامیاران با حضور مسئولان شهرستانی مورد بهره برداری قرار گرفتند.

به گزارش کُرد پرس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه در مراسم افتتاح این پروژه ها گفت: دو طرح آبیاری تحت فشار روستاهای هورازه و سیاحومه از توابع بخش نمشیر شهرستان بانه با مساحت ۴ هکتار و با استفاده از تسهیلات بلاعوض آبیاری تحت فشار به بهره برداری رسید.

کریم شریفی اظهار کرد: همچنین ۲ طرح احداث باغ گردو در روستاهای سماقان و نمازگه به مساحت ۵ هکتار و با استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ خرید نهال یارانه دار و کاشت ۱۳۰۰ نهال گردو رقم های ژنوتیپ برتر، چندلر، فرانکت و فرنور مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی افزود: هم اکنون ۷۴۷ هکتار از اراضی شهرستان بانه تحت پوشش آبیاری تحت فشار (بارانی، قطره ای، کم فشار) با اعطای ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض قرار دارد که باعث صرفه‌جویی آب تا ۵۰ درصد خواهد شد.

بهره برداری از 16 پروژه بخش کشاورزی در شهرستان کامیاران

بهرام کوشکی در مراسم بهره برداری از طرح های کشاورزی شهرستان کامیاران، اظهار کرد: 16 پروژه شامل 4 طرح احداث و توسعه باغات و 9 طرح آب و خاک و اجرای سیستم های نوین آبیاری و 3 طرح صنایع کشاورزی به بهره برداری رسید.

وی افزود: این 16 پروژه شامل 5.7 هکتار بخش توسعه باغات (کاشت مو در اراضی شیب دار دیم) و 9 پروژه آب و خاک و اجرای سیستم نوین آبیاری تحت فشار در حدود 37.70 هکتار از اراضی کشاورزی و 3 پروژه صنایع کشاورزی شامل یک طرح تولید و فرآوری بذر برای کشاورزان و یک طرح تولید خیار شور غیر کنسروی و یک طرح آبخیزداری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کامیاران ادامه داد: در اجرای طرح های مورد نظر بخش خصوصی و دولتی در تامین اعتبارات لازم جهت اجرای این پروژه ها با استفاده از آورده شخصی و تسهیلات بانکی (تسهیلات بخش دولتی) همکاری داشتند.

کوشکی بیان کرد: با بهره برداری از این پروژه ها برای 16 نفر اشتغالزایی مستقیم و نیز برای 48 نفر تثبیت شغل را با خود به همراه داشته و سبب توسعه بخش کشاورزی شهرستان خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه بیان کرد: در شهرستان بانه ۸۵۰ هکتار از اراضی زیر کشت باغات گردو است که ۱۴۵۰ تن تولید سالانه گردو را دارند و در سالجاری ۳۰ هکتار باغات گردو با اختصاص ۱۴۲ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض بابت خرید ۶۴۵۹ اصله نهال گردو اجرا شده است.

کد خبر 16075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha