احتمال انتقال فعالیت برخی سفارتخانه‌های خارجی در عراق از بغداد به اربیل

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک منبع عراقی از احتمال انتقال فعالیت برخی سفارتخانه های خارجی از پایتخت این کشور به مرکز اقلیم کردستان خبر داد.

به گزارش کردپرس، پایگاه خبری السومریه نیوز امروز (چهارشنبه) از یک منبع مسئول عراقی نقل کرد که برخی سفارتخانه های خارجی در اندیشه انتقال فعالیت های خود از شهر بغداد، پایتخت این کشور به شهر اربیل، مرکز اقلیم کردستان هستند چرا که به باور آنها، منطقه سبز دیگر امن نیست و هر لحظه امکان ورود دوباره معترضان به آن وجود دارد.

منبع مذکور که نام وی فاش نشده، ضمن تاکید بر وجود نگرانی نسبت به این که آمریکا دست به اقدامات تنش آفرین بیشتری بزند، اعلام کرد که برخی اطلاعات موجود حاکی از آن است که این کشور در حال بررسی چندین گزینه برای پاسخ به حمله اخیر معترضان عراقی به سفارتخانه خود در بغداد می باشد.

این در حالی است که روز سه شنبه منطقه سبز بغداد شاهد برگزاری مراسم تشییع جنازه قربانیان حمله اخیر آمریکا به پایگاه های حشد الشعبی بود و به دنبال آن نیز گروهی از شرکت کنندگان در مراسم، ضمن تحصن دو روزه در برابر ساختمان سفارت آمریکا، بخشی از حصار بیرونی سفارتخانه را به آتش کشیدند و وارد محوطه آن شدند در حالی تیراندازی و پرتاب گاز اشک آور از سوی نیروهای مسئول حفاظت از سفارت نیز جراحت ده ها نیروی حشد و شهروند غیر نظامی شرکت کننده در مراسم را در پی داشت.

یادآور می شود که پایگاه های تیپ های 45 و 46 حشد الشعبی در شهرستان قائم در استان الانبار در غرب عراق و در نزدیکی مرز مشترک با سوریه، شامگاه یک شنبه هفته جاری هدف حمله هوایی جنگنده های آمریکا قرار گرفتند و بر اساس آمار رسمی این سازمان نیز، در نتیجه این حمله دست کم 27 نیروی حشدالشعبی جان خود را از دست دادند و 51 نیروی دیگر زخمی شدند.

کد خبر 160839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha