تئاتر کُردی سقز در تقویم جشنواره‌های وزارتخانه درج شود

سرویس کردستان - نماینده شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز یکی از افتخارات ماندگار فرهنگی و هنری این شهر است و باید در تقویم جشنواره های وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی درج شود.

به گزارش کُرد پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، بهزاد رحیمی در جلسه ستاد شهرستانی تئاتر کوردی سقز، اظهار کرد: جشنواره تئاتر کُردی یکی از افتخارات ماندگار فرهنگی و هنری این شهرستان است و در نشست با وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی، هشت دغدغه کلان فرهنگی و هنری را مطرح کرده ام که یکی از آنها برگزاری مطلوب جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز بوده است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این رویداد، نیازمند همت و تلاش جمعی و جذب اعتبارات وزارتخانه ای است، افزود: باید اعتبارات برگزاری هرچه باشکوه تر این جشنواره توسط نهاد های مربوطه تامین شود.

تئاتر کُردی سقز رویدادی پویا است

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سقز هم در این جلسه با بیان اینکه، تئاتر کُردی، رویدادی زنده و پویا است که چراغ آن در 2 دهه گذشته به همت، مردم، هنرمندان و مسئولان، خاموش نشده است، از آمادگی شهرستان برای برگزاری این رویداد خبر داد.

علی محمدیان با اشاره به سابقه برگزاری این رویداد، ادامه داد: تئاتر کُردی، تئاتر خیابانی مریوان و جشنواره داستان نویسی بانه از رویدادهای تاثیر گذار و برندهای مهم استان کردستان هستند.

وی با اشاره به ضرورت جذب اعتبارات کشوری، خواستار پیگیری های لازم برای درج این رویداد در تقویم جشنواره های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سقز یادآور شد: برای اتمام پلاتوی سقز ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل های مختلف در نظر گرفته خواهد شد تا این پلاتو به برگزاری هرچه منظم تر جشنواره کمک کند.

تئاتر کُردی، برندی ارزشمند است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این جلسه با اشاره به تاثیرهای مثبت فرهنگی و هنری برگزاری جشنواره تئاتر کُردی از جمله تولید نمایشنامه و کتاب، بیان کرد: تئاتر کُردی سقز برندی ارزشمند برای شهرستان سقز است.

عبیدالله رستمی گفت: در نشست با وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای برگزاری رویدادهای کلان فرهنگی و هنری در کردستان، رایزنی های مناسبی انجام داده ام و دیدگاه وزیر هم حمایت از استان های کمتر توسعه یافته چون کردستان است.

کد خبر 16089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha