زمان و نحوه برگزاری امتحانات داخلی دانش آموزان کردستانی در نوبت دی ماه

سرویس کردستان- اداره سنجش آموزش و پرورش کردستان زمان و نحوه برگزاری امتحانات داخلی دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی استان در نوبت دی ماه سال 1399 را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، طالب رستمی رییس اداره سنجش آموزش و پرورش استان با تشکّر از تلاش مجدّانه و شبانه روزی کلیه معلّمان، دبیران، مدیران و سایر عوامل آموزشی در شرایط شیوع ویروس کوید 19، گفت:در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان فراهم باشد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، مطابق آیین نامه های مربوطه دوره های تحصیلی و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی انجام می گیرد.

رستمی گفت: براساس مصوبه ستاد امتحانات استان در مدارسی که آموزش دانش آموزان به صورت حضوری انجام گرفته است، امتحانات داخلی نیز می تواند به صورت حضوری و براساس گروه بندی دانش آموزان انجام پذیرد.

وی در ادامه به شرایط برگزاری امتحانات دانش آموزان دوره ابتدایی نیز اشاره کرد و گفت: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوبت اول کلیه پایه های دوره ابتدایی طبق مواد 4،3،2،1 و9آیین نامه ارزشیابی توصیفی، شیوه نامه بازگشایی مدارس و مصوبه 977 شورای عالی آموزش وپرورش به صورت غیر حضوری ازتاریخ 99/10/6 لغایت 99/10/30 برنامه ریزی، اجرا و اعلام نتیجه می گردد.

رییس اداره سنجش استان ادامه داد: در پایه های اول و دوم ابتدایی در دروس فارسی (خواندن و نوشتن) و ریاضی، آزمون عملکردی به صورت حضوری در مدرسه، با گروه بندی دانش آموزان و رعایت شیوه نامه های بهداشتی به عمل می آید.

وی همچنین به نحوه برگزاری امتحانات دوره متوسطه نیز اشاره کرد و گفت: در دوره های اول و دوم متوسطه (شاخه های نظری، فنی وحرفه ای وکاردانش )، امتحانات داخلی پایه ها و رشته های مختلف دوره متوسطه روزانه، بزرگسالان،آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد در هر شاخه(نظری، فنی وحرفه ای و کاردانش) از روز شنبه 1399/10/06 شروع و حداکثر تا روز سه شنبه 1399/10/30 برنامه ریزی، اجرا واعلام نتیجه می گردد.

رستمی با بیان اینکه برگزاری امتحانات داخلی در روزهای پنج شنبه بلامانع است؛ تخطی از رعایت برنامه زمانبندی شده را به هیچ عنوان قابل قبول ندانست و اظهار داشت: با مدیران متخلف مطابق قانون برخورد خواهد شد .

این مقام مسئول رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی ازسوی وزارت بهداشت دربرگزاری امتحانات را الزامی دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان مدارس روزانه دوره های اول ودوم متوسطه فراهم نباشد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی–تربیتی نوبت دی ماه متوسطه اول، متوسطه دوم شاخه نظری، دروس عمومی، شایستگی های غیر فنی و پایه فنی شاخه فنی وحرفه ای وکاردانش به صورت غیر حضوری با مسئولیّت معلّم و نظارت مدیر مدرسه انجام می شود .

وی ادامه داد: همچنین امتحانات کلیه دروس داخلی و هماهنگ داوطلبان آزاد، مدارس بزرگسالان، ایثارگران و مدارس آموزش از راه دور به شیوه حضوری می باشد.

رییس اداره سنجش استان در ادامه به نحوه برگزاری امتحانات داخلی شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش نیز اشاره کرد و گفت: براساس بند 5 دستورالعمل وزارتی شماره 400/211482 مورخه 95/11/30 ارزشیابی دروس شایستگی های فنی (کارگاهی) پس از اتمام هر پودمان به صورت حضوری به عمل می آید.

وی بابیان اینکه در شاخه کاردانش آزمون دروس مهارتی و کارگاهی بعد از اتمام آن به صورت حضوری برگزار می گردد؛ گفت: آزمون دروس مانده دانش آموزان پایه دوازدهم نوبت دی ماه مدارس روزانه بصورت حضوری برگزار می گردد.

رستمی درخصوص امتحانات پیش دانشگاهی دانش آموزانی که در نیم سال اول جاری در دروس پیش دانشگاهی ثبت نام و انتخاب واحد نموده اند، گفت: مطابق بند 2مصوبه 18 کمیسیون شورای عالی آموزش و پرورش تمامی دروس پیش دانشگاهی(اعم از داخلی و نهایی ) نهایی بوده و از دروس معادل آن در پایه دوازدهم امتحان به عمل می آید.

تبصره: درس علوم زمین (کد1481) رشته تجربی پیش دانشگاهی معادل زمین شناسی پایه یازدهم (کد11151) رشته علوم تجربی و درس منطق صوری (کد1393)رشته معارف پیش دانشگاهی معادل منطق صوری پایه دهم (کد10221) رشته ادبیات وعلوم انسانی می باشد که امتحان آن توسط واحد آموزشی بصورت داخلی و حضوری برگزار می شود.

کد خبر 1609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha