عضو ارشد حزب دمکرات: امانوئل ماکرون از اربیل، موصل و بعیشقه دیدار می کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – محما خلیل عضو ارشد حزب دمکرات کردستان اعلام کرد امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه پس از نشست همکاری و شراکت در بغداد، به اقلیم کردستان، موصل و بعشیقه سفر می کند.

به گزارش کرد پرس به نقل از السومریه نیوز، محما خلیل با انتشار بیانیه ای در این باره اعلام کرد: این دیدار تاریخی خواهد بود. زیرا اولین دیدار یک کشور بزرگ دارای حق وتو در شورای امنیت از منطقه است که به منزله حمایت و پشتیبانی از کلیه اقلیت ها در عراق از جمله ایزدی ها به شمار می آید که مورد نسل کشی واقع شدند.

این عضو ارشد ایزدی حزب دمکرات افزود: ما ضمن تقدیر از رئیس جمهور فرانسه به دلیل اشاره به شنگال و اقلیت ایزدی در سخنرانی اش در نشست بغداد، از ایشان دعوت می کنیم از با دیدار شهر شنگال، در جریان حجم ویرانی این شهر قرار گیرند.

محما خلیل همچنین با اشاره به اقدام پارلمان های برخی کشورها در زمینه به رسمیت شناختن جنایات داعش علیه ایزدی ها به عنوان نسل کشی تأکید کرد: ضمن تبریک به مردم عراق و سران و ملت های کشورهای همسایه به خاطر برگزاری موفق نشست بغداد، از رئیس جمهور فرانسه می خواهیم پس از دیدار از شنگال تصویر ویرانی هایی را که در این شهر مشاهده می کنند به دنیا منتقل کنند و برای صدور قطعنامه ای در شورای امنیت برای تشکیل صندوقی تحت عنوان "صندوق شنگال" با هدف بازسازی این شهر، بازگشت آوارگان و یافتن زنان و مردان ایزدی ربوده شده و کمک مادی و معنوی به آنها و نابودی آثار نسل کشی ایزدی ها، تلاش کنند.

کد خبر 16100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha