مشاور امنیت ملی عراق: همچنان به پشتیبانی ائتلاف بین المللی علیه داعش نیاز داریم

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مشاور امنیت ملی عراق تأکید کرد که کشورش همچنان به پشتیبانی ائتلاف بین المللی در زمینه حمایت هایی، کمک تسلیحات و آموزش نظامی نیاز دارد.

به گزارش کرد پرس به نقل از روسیا الیوم، قاسم اعرجی در نشست گفتگوهای رافدین در بغداد گفت: ائتلاف بین المللی علیه داعش به درخواست رسمی دولت عراق در زمینه آموزش و حمایت هوایی وارد عراق شده است و کشور ما به وجود نیروهای رزمی خارجی نیازی ندارد.

اعرجی افزود: خروج نیروهای رزمی آمریکا تا پایان سال میلادی جاری به پایان خواهد رسید و در این باره با دولت آمریکا توافق شده است. همچنین دولت عراق از ناتو برای آموزش نیروهای همه دستگاههای نظامی و امنیتی عراق درخواست کمک و مشارکت کرده است.

مشاور امنیت ملی عراق خاطرنشان کرد: ناتو و پلیس ایتالیا در چارچوب ائتلاف بین المللی علیه داعش، اقدام به آموزش نیروهای عراقی می کنند و در زمینه مشارکت ایتالیا در زمینه آموزش نیروهای پلیس عراق توافقی صورت گرفته است. از سوی دیگر، ناتو مسئول آموزش نیروهای دستگاههای امنیتی مختلف عراق است.

اعرجی در همین راستا افزود: توافق شنگال، منصفانه و عادلانه است و دولت بر به نتیجه رسیدن آن اصرار دارد. همچنین امکان دستیابی به توافقی که همه طرف ها به میزان 100 درصد از آن راضی باشند وجود ندارد. در همین راستا 2500 نفر از اهالی شنگال برای به عهده گرفتن پرونده امنیت داخل این شهر آموزش دیده اند.

کد خبر 16197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha