فروشندگان سیار ماهی در مریوان جمع آوری شدند

سرویس کردستان- رییس شبکه دامپزشکی مریوان از اجرای طرح جمع‌آوری دست‌فروشان با محوریت فروشندگان سیار ماهی در این شهر با حکم مقام قضایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، مسعود خاتمی اظهار داشت: در راستای ارتقای سطح سلامت شهروندان، اجرای طرح جمع‌آوری دستفروشان ماهی به صورت ویژه انجام شد تا خطری از این بابت، سلامت مردم را تهدید نکند.

وی افزود: دست‌فروشان ماهی به صورت غیرمجاز و غیربهداشتی در معابر، خیابان‌ها، بازار یا با خودروهای فاقد یخچال و بدون داشتن کد و گواهی بهداشتی دامپزشکی اقدام به فروش ماهی می‌کنند که این موضوع زنگ خطری جدی برای تهدید سلامت جامعه بشمار می‌رود.

رییس شبکه دامپزشکی مریوان اضافه کرد: با شکایت دامپزشکی و با اخذ دستور مرجع قضایی و همکاری نیروهای انتظامی و پرسنل سد معبر شهرداری مریوان، روز پنجشنبه تعدادی از فروشندگان سیار ماهی شناسایی و جمع‌آوری شدند که این اقدام بهداشتی همچنان ادامه دارد.

خاتمی یادآور شد: با توجه به اینکه گوشت ماهی زود فاسد می‌شود شهروندان توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرده و از خرید ماهی از افراد و فروشندگان دوره‌گرد و دست‌فروش که به صورت کاملا غیربهداشتی و نامشخص بودن مبدا و عدم رعایت زنجیره سرد خارج از مرکز عرضه معتبر در محیطی آلوده اقدام به عرضه این ماده غذایی می‌کنند، خودداری کنند.

وی تاکید کرد:‌ شهروندان در صورت مشاهده عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط دست‌فروشان مراتب را به شماره ۳۴۵۲۱۴۲۶ اطلاع داده و به این نکته توجه کنند خرید مواد غذایی باید فقط از مراکز عرضه مجاز و با داشتن برچسب سلامت محصول صورت گیرد و خرید از دست فروش تحت هیچ شرایطی منطقی نیست.

خاتمی گفت: دامپزشکی مریوان در راه نیل به اهداف سازمانی با شعار «دام سالم - غذای سالم، انسان سالم» و در راستای ارتقای سطح کیفیت فرآورده‌های خام دامی تا بدست مصرف کننده برسد از هیچ کوششی دریغ نکرده و سلامت مردم را سرلوحه کار خود قرار داده است.

کد خبر 1623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha