نظامیان در کردستان ترکیه: حتی یک درخت هم باقی نگذارید

سرویس ترکیه - نیروهای نظامی ترکیه به گارد محلی شرناخ دستور داده اند که حتی یک درخت هم نباید در منطقه باقی بماند.

به گزارش کردپرس، قطع بی رویه درختان و نابودی جنگل ها توسط نیروهای نظامی ترکیه در شرناخ ادامه دارد.

آژانس بین النهرین از تار و مار شدن جنگل های شرناخ خبر داد و نوشت: از یک سو درختان به دلیل عدم مداخله در آتش سوزی جنگل ها که یکی پس از دیگری درختان را به خاکستر بدل می کند، از سوی دیگر قطع درختان برای فروش از سوی نیروهای نظامی ترکیه طبیعت شرناخ را نابود می کند.

بر اساس این گزارش ماه ها است که درختان جنگل های «کانیه میرا» توسط گارد محلی و با همراهی نیروهای نظامی ترکیه قطع شده و به مناطق دیگر فرستاده می شوند.

گارد محلی از ابتدای بهار امسال آغاز به قطع درختان در مناطق بستا و کوه نماز کرده و ده ها هزار درخت را در جنگل های سره رو، شروان، کانیه هیلو، دولا هوران، بروزه، قونتارن ناویان، ریسور، گیره هلیزه، و دارکارو قطع کرده اند.

درختان قطع شده بار کامیون ها شده و برای فروش به مکان های دیگر ارسال می شوند. منابع محلی از گشت زنی بالگردها در آسمان منطقه برای نظارت بر «جنگل زدایی» خبر داده و گفته اند که افسران عالی رتبه با بلندگو به سربازان دستور داده اند که «حتی یک درخت را باقی نگذارید».

این نیروهای نظامی حتی درختان زمین های خصوصی مردم را هم قطع کرده اند تا حدی که مردم محلی می گویند حتی برای نشستن در سایه هم یک درخت باقی نمانده است.

کد خبر 16289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha