مصطفی کاظمی "عید روزەی ایزدی" را به ایزدی ها تبریک گفت

سرویس عراق و اقلیم کردستان – نخست وزیر عراق فرا رسیدن "عید روزەی ایزدی" را به ایزدی ها تبریک گفت.

به گزارش کرد پرس به نقل از آی کیو نیوز، مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق با صدور پیامی خطاب به ایزدی ها نوشت: فرا رسیدن "عید روزەی ایزدی" را به هموطنان ایزدی ام، صمیمانه تبریک می گویم و زیباترین واژگان محبت آمیز و برادرانه را تقدیم و ایزدی های عراق و سراسر جهان می نمایم و پیوندهایمان را با میهن عزیزمان که نقطه مشترک ما درباره خیر، صلح و افتخار به نام آن است قوی تر می کنیم.

کاظمی افزود: بار دیگر بر تلاش همیشگی مان برای حمایت از هموطنان ایزدی مان تأکید می کنیم تا سال آینده شاهد برقراری ثبات کامل در مناطق زندگی آنها باشیم. از این فرصت استفاده نموده و بار دیگر بر عمق پیوندهای اجتماعی بین هموطنان عراقی تأکید می کنیم که همدلی و همزیستی را به عنوان پله ای برای رسیدن به آینده بهتر در سایه عراقی آباد با تنوع [دینی و قومیتی] آن و تقویت این تنوع، تبدیل می کنیم.

یادآور می شود ایزدی ها امروز جمعه 18 دسامبر را به عنوان عید روزه، جشن گرفتند. مراسم عید در مناطق محل زندگی ایزدی ها، به دلیل انتشار کرونا، به صورت محدود برگزار شد.

تعداد ایزدی ها در عراق بیش از نیم میلیون نفر تخمین زده می شود و بیشتر آنها در مناطق مختلف استان نینوا و دهوک، مانند شنگال، شیخان، تلکیف، بعشیقه، سیمیل و زاخو زندگی می کنند. معبد لالش در منطقه شیخان از توابع استان نینوا، مرکز دینی آنها به شمار می آید.

کد خبر 1632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha