افزایش فشار بر سوئیس برای تعطیل کردن دفتر نمایندگی کردهای سوریه

سرویس جهان- رسانه های سوئیس از افزایش فشار ترکیه و سوریه بر ژنو برای تعطیل کردن دفتر نمایندگی اداره خودگردان کردی در شمال شرق سوریه خبر دادند.

به گزارش کردپرس نشریه کی ستون اس دی ای و سوئیس اینفو سوئیس از افزایش فشار بر دولت این کشور بعد از دایر شدن دفتر نمایندگی کردهای سوریه در شهر ژنو خبر داده اند. دفتر نمایندگی کردهای سوریه دو هفته قبل در شهر ژنو سوئیس دایر شد.

این رسانه ها گزارش دادند دولت ترکیه دیپلمات های سوئیس در آنکارا را در اعتراض به دایر شدن دفتر نمایندگی کردهای سوریه در ژنو احضار کرده است. ترکیه نیروهای کرد سوریه را وابسته به پ.ک.ک و ترویست می خواند. به نوشته سوئیس اینفو، دولت مرکزی سوریه نیز نامه ای اعتراضی را برای مقامات سوئیس ارسال کرده است.

اما وزارت خارجه سوئیس در واکنش به اعتراضات آنکارا و دمشق به رادیو سراسری سوئیس اعلام کرد مجوزی برای فعالیت دفتر نمایندگی اداره خودگردان کردی در سوریه در شهر ژنو به عنوان مجوز فعالیت دیپلماتیک صادر نشده بلکه فعالیت این نهاد در قالب نهادهای مدنی تعریف شده است.

وزارت خارجه سوئیس گفته است دفتری که در ژنو ایجاد شده نماینده رسمی اداره خودگردان شمال سوریه نیست بلکه یک نهاد یا انجمن مدنی است که نیازی به گرفتن مجوز رسمی از وزارت خارجه این کشور ندارد.

وزارت امور خارجه سوئیس در پاسخ به اعتراض دولت سوریه نیز گفته است سوئیس به یکپارچگی قلمرو سوریه احترام می گذارد و به آن واقف است.

وزارت خارجه سوئیس درباره نوع ارتباط این کشور در سوریه گفته است که دخالت این کشور مرتبط با فعالیت های بشردوستانه است و تاکنون 550 میلیون فرانک معادل 600 میلیون دلار برای فعالیت های بشردستانه در سوریه هزینه کرده است.سوئیس تاکید کرده است از حل سیاسی بحران سوریه بر اساس طرح سازمان ملل حمایت می کند.

کد خبر 16336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha