سه عامل مانع از پایبندی بغداد به تعهدات در قبال اربیل است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نایب رئیس کرد مجلس عراق، تاکید کرد که دولت مرکزی عراق به سه دلیل و از جمله وضعیت وخیم اقتصادی، به تعهدات خود در قبال اقلیم کردستان، پایبند نیست.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری ناس نیوز، بشیر حداد اعلام کرد که دولت اقلیم کردستان آمادگی خود را برای توافق با دولت مرکزی عراق و انجام تمامی تعهدات خود اعلام کرده، اما دولت عراق حاضر نیست تعهدات خود نسبت به اقلیم را انجام دهد.

نایب رئیس کرد مجلس عراق افزود که دولت عراق بنا به سه دلیل حاضر به انجام وظایف خوددر قبال اقلیم و رسیدن به توافقی دو جانبه نیست؛ یک دلیل به وضعیت وخیم اقتصادی کشور مربوط بوده و دومین دلیل وجود مخالفت هایی در بغداد با توافق میان اربیل و بغداد است و سومین دلیل نیز به انتخابات زودهنگام کشور و تلاش جریانها برای کسب آرای بیشتر مربوط می شود.

از سوی دیگر هیئت مذاکره کننده اقلیم کردستان با حضور در مجلس عراق و دیدار با هیئت رئیسه و کمیسیون های مربوطه در مجلس التزام اقلیم به قانون استقراض عراق و تحویل نفت و درآمدهای اقلیم، به بغداد را اعلام و خواستار تعیین و پرداخت سهم بودجه اقلیم بر اساس قانون استقراض و قانون بودجه شد.

کد خبر 1634

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha