ارائه خدمات عمومی به  ادارات آذربایجان غربی مشروط به مناسب سازی شد

سرویس آذربایجان غربی- در اولین ستاد مناسب سازی آذربایجان غربی تصویب شد؛ تا زمانی که استانداردهای دسترسی و مناسب سازی رعایت نشود، هیچ نهاد و مسئولی نمی تواند مجوز ارائه خدمات عمومی (اعم از اماکن تجاری، درمانی، مسکونی) را صادر کند.

به گزارش کردپرس، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در اولین ستاد مناسب سازی استان گفت: شهرداری ها و نظام مهندسی باید دوره های بازآموزی مرتبط با مباحث مناسب سازی برای مهندسان مشاور ، پیمانکاران و .. به صورت مداوم برگزار کنند.

آیدین رحمانی خطاب به مدیران کل استان تاکید کرد: تا زمانی که استانداردهای دسترسی و مناسب سازی رعایت نشود، هیچ نهاد و مسئولی نمی تواند مجوز ارائه خدمات عمومی (اعم از اماکن تجاری، درمانی، مسکونی) را صادر کند.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی نیز طی گزارشی از نتایج ارزیابی وضعیت مناسب سازی دستگاههای استان (جشنواره شهید رجایی) در سال ۹۸ و ۹۹ افزود: در سال ۱۳۹۸ ، تعداد ۷۱ ارزیابی شده و میانگین درصد مناسب سازی ادارات کل ۷۵.۲۰ درصد بود.

سعید فریور ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ درصد میانگین کل مناسب سازی ادارات کل ۸۷ درصد بود. همانطور که می بینیم ۱۲ درصد ارتقا در وضعیت مناسب سازی ادارات کل مشاهده می شود. همچنین تعداد ۷۹۱ اداراه در سطح استان و شهرستان ارزیابی شده و میانگین درصد مناسب سازی ۵۰.۷۳ درصد بود.

عدم مناسب سازی ادارات سطح شهرستان آذربایجان غربی

او در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته تعداد ۷۹۰ اداره در سطح استان و شهرستان ارزیابی شده ، ولی میانگین شهرستانها و استان ۴۹.۸۶ درصد بود، گفت: ۲۳۶ بانک در سطح استان ارزیابی شدند که میانگین درصد مناسب سازی ۵۰.۵۳ رصد بود و متاسفانه تغییری در وضعیت مناسب سازی ادارات سطح شهرستان مشاهده نمی شود.

در این جلسه فرمانداران ، شهرداران و روسای ادارات بهزیستی شهرستانهای خوی، و شاهین دژ (دو شهرستان پایلوت بدون مانع) به اقدامات انجام گرفته در راستای سهولت و دسترسی در شهرستانهای خودشان و مشکلات و موانع مناسب سازی اشاره کردند.

همچنین در این جلسه مقرر شد؛ کلیه دستگاههای استان اهتمام ویژه در خصوص بهبود وضعیت مناسب سازی ساختمان های اداری خود در سطح ادارات کل و شهرستانها (خصوصاً شهرهای پایلوت مناسب سازی خوی و شاهین دژ) داشته باشند.

کد خبر 16351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha