تعداد فوتی ها به 16 نفر رسید/قطعی برق عامل دیر رسیدن نیروهای امدادی

سرویس کردستان - رئیس پلیس راه های کردستان گفت: تا این لحظه بر اساس آخرین آماری که مرکز فوریت های پزشکی اعلام کرده, 16 نفر در حادثه واژگونی مینی بوس در نزدیکی پالنگان جان باخته و 12 نفر نیز مصدوم شده اند.

سرهنگ عیسی گوهری در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس, اظهار کرد: ساعت 11:05 دقیقه صبح امروز سانحه سقوط مینی بوس به دره در حوالی روستای پالنگان در شهرستان کامیاران به مرکز فوریت های پزشکی 115 و پلیس 110 اطلاع داده شد که بلافاصله یک فروند بالگرد، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 8 دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه متاسفانه 16 تن از هم استانی هایمان پیش از رسیدن تیم های اورژانس فوت کردند که در بین آنها کودک نیز دیده می شود.

رئیس پلیس راه های کردستان ادامه داد: با تلاش نیروهای امداد 12 تن از مجروحان، از جمله یک نوجوان 12 ساله نیز از دره خارج و به مراکز درمانی منتقل شدند.

سرهنگ گوهری یادآور شد: یک نفر از مجروحان نیز به دلیل شرایط وخیمی که داشت با بالگرد به بیمارستان منتقل شد و دیگر مصدومان نیز در بیمارستان کامیاران بستری هستند.

گفتنی است, یکی از موضوعاتی که در این حادثه از اذهان عموم به دور مانده بر اساس گفته مردم محلی و شاهدان عینی حاضر در سر صحنه, قطعی برق منطقه بوده که همین مسئله باعث شده با در دسترس نبودن دکل های مخابراتی در آن لحظه, امکان برقراری تماس تلفنی با اورژانس 115 و یا پلیس 110 وجود نداشته است.

همین مسئله باعث شده که تقریبا بعد از گذشت 20 دقیقه از حادثه, مردم محلی با مرکز فوریت های پزشکی تماس بگیرند و روند امدادرسانی به مصدومان به طول بیانجامد در حالی که پس از برقراری اولین تماس با اورژانس 115 در ظرف حدود 6 دقیقه نیروهای امدادی در محل حاضر شده اند.

کد خبر 16371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha