حمایت  کامل برهم صالح از مطالبات حقوق بگیران اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس جمهور عراق طی دیدار با شماری از معلمان معترض اقلیم کردستان، حمایت کامل خود از مطالبات آنان و همه حقوق بگیران اقلیم را اعلام کرد.

به گزارش کردپرس، شماری از معلمان معترض اقلیم کردستان که به عدم دریافت حقوق مزایای چندین ماه خود اعتراض دارند، با سفر به بغداد سعی در اعلام اعتراض و مطالبات خود به مقامات مربوطه در دولت عراق دارند و نشستی را با برهم صالح رئیس جمهور عراق انجام دادند.

سایت رسمی ریاست جمهوری عراق گزارش داد که در این نشست معلمان اقلیم درخواست و مشکلات خود را مطرح کرده و برهم صالح نیز از مطالبات آنان و دیگر حقوق بگیران قلیم، اعلام حمایت کامل کرده است.

وی تاکید کرده که حل مشکلات حقوق ماهیانه و معیشت در اقلیم، مستلزم راه حلی فوری و زیربنایی و در چارچوب قانون اساسی عراق است و باید در موضوع بودجه و قانون استقراض عدالت میان همه طیف های مختلف عراقی در نظر گرفته شود.

لازم به ذکر است که در روزهای اخیر عدم پرداخت حقوق به کارمندان و حقوق بگیران اقلیم کردستان موجب برپایی تظاهرات گسترده در شهرهای مناطق سلیمانیه، حلبچه، گرمیان و راپرین شد که این تظاهرات شماری کشته و مجروح را به دنبال داشت و معترضین اقدام به سوزاندن ساختمان های حزبی و دولتی کردند.

کد خبر 1639

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha