سفر کاظمی به ترکیه تاثیر مستقیمی بر اقلیم کردستان دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس فراکسیون حزب دمکرات کردستان (پارتی) در مجلس عراق تاکید کرد که سفر نخست وزیر عراق به ترکیه و  توافقات اقتصادی میان دو کشور، تاثیر مستقیمی بر اقلیم کردستان دارد.

به گزارش کردپرس، مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق امروز پنج شنبه در رأس یک هیأت عالیرتبه وارد عراق شد و طی کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهور این کشور، از توافق دو جانبه بر سر گشودن گذرگاه مرزی جدیدی میان دو کشور در منطقه اقلیم کردستان خبر داد.

به گزارش کردپرس، ویان صبری رئیس فراکسیون حزب دمکرات کردستان (پارتی) در مجلس عراق، طی گفتگو با سایت خبری SNN اعلام کرد سفر کاظمی به ترکیه، از نظر سیاسی، اقتصادی و امنیتی مهم است و بهبودروابط دو جانبه به نفع دو طرف و اقلیم کردستان است.

وی افزود که به دلیل اینکه روابط تجاری و مبادلات بازرگانی میان ترکیه و عراق از گذرگاه مرزی در اقلیم کردستان صورت می گیرد، این موضوع در روابط و توافقات بغداد و آنکارا تاثیر گذار است و هر گونه توافق اقتصادی میان دو کشور به صورت مستقیم بر اقلیم کردستان نیز تاثیرگذار است.

همچنین اشاره کرد حضور فواد حسین وزیر خارجه عراق به عنوان یک وزیر کرد در این سفر دارای اهمیتی ویژه است و وی می تواند از منافع کردها در گفتگوها و توافقات با ترکیه دفاع کند .

ویان صبری گفت که فواد حسین اعلام کرده در سال آینده میلادی سطح روابط تجاری با ترکیه به 20 میلیارد دلار می رسد.

کد خبر 1643

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha