کنفرانس ملی در دمشق بدون حضور گرو‌های واقعی سوری بی‌نتیجه است

سرویس سوریه-کنفرانس گفتگوی ملی در دمشق اقدام خوبی است، اما با نام آن موافق نیستیم.

به گزارش کُردپرس، یکی از اعضای رسمی شورای دموکراتیک سوریه اواخر هفته گذشته گفت: نشست دمشق نقطه مثبتی است که می توان بر آن تاکید کرد، اما محتوای آن با نام آن به عنوان کنفرانس گفتگوی ملی سوریه سازگار نیست.
هفته گذشته کنفرانسی در هتل سزار دمشق برگزار شد و برای تشکیل جناح نیروهای ملی و ادامه گفتگو بین آنها و مشارکت مقامات در گفتگو در جهت گسترش مشارکت سیاسی گروه‌های سوری‌ها پیشنهاداتی مطرح شد.
علی رحمان، یکی از اعضای دفتر روابط عمومی محلس دموکراتیک سوریه، گفت:حضور در این جلسه محدود به نیروهای مجاز بوده که تحت کنترل دولت مرکزی هستند.
در این کنفرانس به ضرورت احترام به قانون اساسی، آزادی های عمومی، مبارزه با فساد، تمامیت ارضی سوریه، تضمین حقوق همه احاد مردم سوریه، حل مسئله کُردها در چارچوب کلی سوریه و عدم تمرکز به عنوان یک ارزش مدنی مورد تاکید قرار گرفت.
رحمان افزود:نکات مثبتی در خروجی های این کنفرانس وجود دارد، مانند صحبت در مورد ایجاد یک قانون و همچنین موضع گیری در مورد مساله کُردها که در آن می توان بر این نکات تکیه کرد.
این مقام در مجلس سوریه دموکراتیک معتقد است:تناقضی در موضوع جلسه و مشارکت کنندگان در آن وجود دارد چرا که تنها گروه‌های نزدیک‌به دولت در آن حضور داشتند.
کد خبر 16456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha