کردستان قرمز پوش شدند/سروآباد تنها شهر وضعیت نارنجی

سرویس کردستان - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: براساس آخرین رنگ بندی کرونایی کشور، ۲ شهر دیواندره و بانه نیز به جمع شهرهای با وضعیت قرمز استان اضافه شدند.

به گزارش کُرد پرس، ابراهیم قادری اظهار کرد: در حال حاضر شهرهای سنندج، بیجار، دهگلان، کامیاران، مریوان، سقز، قروه، بانه و دیواندره در وضعیت قرمز و سروآباد در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی افزود: شیب شیوع کرونا در استان افزایشی است و موج پنجم سنگین تر از موج های قبلی در استان در حال گسترش است و اگر همراهی و تعامل مردم نباشد، وضعیت بسیار بدتر می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به شکننده بودن وضعیت استان و نیز تکمیل ظرفیت بیمارستان ها، از مردم خواست تا برای جلوگیری از چرخه بیماری، از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

قادری با تاکید بر لزوم تغییر رفتار سریع همه شهروندان نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، یادآور شد: دورهمی ها و مهمانی‌های خانوادگی باید تعطیل و حداکثر فاصله اجتماعی نیز رعایت شود.

وی بیان کرد: مناطقی در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند که در ۲ هفته اخیر متوسط بستری روزانه افراد مبتلا به ویروس کرونا در آنها به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بیشتر از 3 نفر باشد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مهمترین علت افزایش شمار مبتلایان در استان، تشدید گردش ویروس کرونا و سرایت آن به درون خانواده‌ها است که باید برای جلوگیری از افزایش آن همه مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در زمینه مقابله با گسترش چرخه این ویروس مشارکت کنند.

کد خبر 16471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha