مهاجرت 34 هزار نفر از اقلیم کردستان طی 5 ماه

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس سازمان  امور مهاجرین و پناهندگان اقلیم کردستان "لوتکه" اعلام کرد که طی 5 ماه از سال جاری میلادی 34 هزار نفر از شهروندان اقلیم به کشورهای اروپایی مهاجرت کرده اند.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری آوینه، آری جلال در نشستی خبری اعلام کرد که بنا به آمارو اطلاعات موجود، طی دو ماه ابتدایی و سه ماه پایانی سال 2020 میلادی دست کم 34 هزار تن از شهروندان اقلیم کردستان به خارج از اقلیم وکشورهای اروپایی مهاجرت کرده و درخواست دریافت حق پناهندگی در این کشورها را ثبت کرده اند.

رئیس سازمان امور مهاجرت و پناهندگان اقلیم کردستان "لوتکه" افزود که این آمار نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته به ویژه با توجه به اینکه طی دیگر ماه های سال 2020 به دلیل بحران شیوع کرونا، امکان سفر و مهاجرت وجود نداشت.

همچنین خاطر نشان ساخت ممکن است آمار واقعی مهاجرت از اقلیم دو برابر آمار اعلام شده باشد، زیرا تمامی اطلاعات به دست این سازمان نمی رسد.

آری جلال همچنین گفت که طی این مدت 35 تن از شهروندان اقلیم در راه مهاجرت به اروپا جان خود را از دست داده و تاکنون اجساد 18 تن از آنان یافت شده و 17 پناهجو نیز مفقودالاثر شده اند.

کد خبر 1657

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha