100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان زیر کشت حبوبات است

سرویس کردستان - مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی کردستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۰۰ هزار هکتار اراضی استان به کشت حبوبات اختصاص یافته است.

به گزارش کُرد پرس، حیدر مرادی اظهار کرد: در سال زراعی جاری حدود ۱۰۰ هزار هکتار اراضی استان به کشت حبوبات اختصاص یافته که از این میزان ۹۷ هزار و ۲۰ هکتار زیر کشت نخود، هزار و ۲۰۰ هکتار زیر کشت عدس و ۹۸۰ هکتار زیر کشت لوبیا رفته است.

وی با بیان اینکه کشت محصول نخود به ۲ صورت بهاره و پاییزه انجام می شود، افزود: برداشت مکانیزه حبوبات در استان بسیار ضعیف بوده و از این بخشی از محصول در هنگام برداشت، از بین می رود.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه ۲ توده محلی شامل تیپ کابلی و ارقام سفید و تیپ سی قرمز محلی در استان کشت می‌شود، ادامه داد: ۸۰ درصد کشت حبوبات به صورت قرمز محلی است که معمولا برداشت مکانیزه آن سخت و محدود است.

مرادی از پیش‌بینی برداشت 45 هزار تن حبوبات از مزارع استان خبر داد و یادآور شد: این میزان حبوبات شامل 3 محصول نخود، لوبیا و عدس است که نخود با ۹۸ درصد تولید یعنی ۴۳ هزار و ۷۰۰ تن بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است و سالانه هزار و ۸۰۰ تن لوبیا و ۵۰۰ تن عدس نیز تولید می‌شود.

کد خبر 16577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha