14 هزار نفر در 766 واحد صنعتی فعال و نیمه فعال در کردستان اشتغال دارند

سرویس کردستان - معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر 14 هزار نفر از نیروی کار استان در 563 واحد فعال و 203 واحد نیمه فعال صنعتی و تولیدی در کردستان مشغول به کار هستند.

به گزارش کُرد پرس، پیمان الماسی اظهار کرد: در حال حاضر ۹۴۰ پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی در کردستان با اشتغال اسمی ۱۸ هزار نفر صادر شده که اشتغال واقعی این تعداد واحد هم اکنون ۱۴ هزار نفر است.

وی افزود: به نرخ زمان صدور پروانه بهره‌برداری در مجموع برای ۹۴۰ واحد صنعتی استان 3 هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: از این تعداد واحد هم اکنون ۵۶۳ واحد فعال و ۲۰۳ واحد هم نیمه فعال است، یعنی با کمتر از ۵۰ درصد از ظرفیت خود کار می‌کنند.

الماسی با اعلام اینکه ۱۷۴ واحد تولیدی بخش صنعت استان غیرفعال است، یادآور شد: از این تعداد ۴۳ واحد فلزی، ۴۴ واحد صنایع شیمیایی و سلولزی، ۲۰ واحد صنایع غذایی، ۱۰ واحد صنایع نساجی و ۵۸ واحد کانی غیرفلزی شامل شن، ماسه و بتن آماده است.

وی با اشاره به اینکه کل تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی بخش صنعت استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۰۰ میلیارد ریال است، بیان کرد: این میزان تسهیلات از محل رونق تولید، تبصره ۱۸ و طرح تام به متقاضیان پرداخت شده است.

کد خبر 16579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha