ائتلاف نصر: عبادی با متوقف کردن صادرات غیر قانونی نفت از طریق اقلیم کردستان، مانع خروج میلیاردها دلار از خزانه شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – ائتلاف نصر به رهبری حیدر عبادی، نخست وزیر اسبق عراق ادعای صلاح العبیدی سخنگوی مقتدی صدر رهبر این جریان مبنی بر کوتاهی دولت عبادی در زمینه مبارزه با فساد را تکذیب کرد و با برشمردن برخی از اقدامات عبادی در دوره نخست وزیری اش، قطع صادرات غیر قانونی نفت از طریق دولت اقلیم کردستان را یکی از دستاوردهای وی دانست.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، ائتلاف نصر با صدور بیانیه ای در این باره به بررسی اقدامات عبادی پرداخت و اعلام کرد: از جمله اقدامات حیدر عبادی متوقف کردن صادرات غیر قانونی نفت از طریق اقلیم کردستان یکی از دستاوردهای کابینه عبادی است.

وی همچنین استفاده از تجربیات بین المللی در زمینه مبارزه با فساد و بهره گیری از کارشناسان بین المللی برای پیگیری دارایی ها و اموال متهمان به فساد در داخل و خارج و دستگیری متهمان در این باره را از جمله دستاوردهای دولت عبادی دانست.

براساس این بیانیه، برای اولین بار در تاریخ عراق، شماری از مسئولان سابق این کشور با هدف محاکمه به اتهام فساد به کشور بازگردانده شدند.

بیانیه ائتلاف نصر، مقابله با هدر دادن اموال عمومی و تشکیل کمیته ویژه برای استرداد اموال و مجرمان، کاهش حقوق نمایندگان، وزرا و مسئولان کنونی و سابق عراق به نصف، الغای قوانین مربوط به حقوق بازنشستگی مقامات عالیرتبه و اعمال وحدت رویه در این زمینه براساس قانون بازنشستگی، الغای حقوق ویژه سران قوا و سازمان های وابسته به آنها، حذف پست های زائد مانند معاونان رئیس جمهور و نخست وزیر را از دیگر دستاوردهای عبادی ذکر کرده است.

کد خبر 1660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha