طرح انتقادی نمایندگان پارلمان انگلیس درباره وضعیت بحرانی در اقلیم کردستان

سرویس جهان- 8 نماینده انگلیس با امضای طرحی، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت مردم در اقلیم کردستان و انتقاد از نحوه حکمرانی دو حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی، شفافیت و مسئولیت پذیری را دو عنصر گم شده در حکومت اقلیم کردستان دانسته و از وزارت خارجه انگلیس خواسته اند نگرانی آنها را بیان کرده و از دولت اقلیم کردستان بخواهد فورا نسبت به ایجاد شفافیت و مسئولیت پذیری در قبال شهروندان کرد اقدام کند.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت پارلمان انگلیس، 8 نماینده پارلمان این کشور طرحی را برای بحث و بررسی در مورد وضعیت اقلیم کردستان پیشنهاد کرده و با بیان وضعیت بحرانی مردم در اقلیم کردستان عراق، از وزارت خارجه انگلیس خواسته اند ضمن رساندن نگرانی آنها به دولت اقلیم کردستان، از دولت اقلیم کردستان بخواهد در قبال مردم مسئولیت پذیر باشد.
نمایندگان پارلمان انگلیس در این طرح که با عنوان « شفافیت و دموکراسی در اقلیم کردستان» تهیه شده، اعلام کرده اند که در هفته های اخیر اقلیم کردستان عراق به دلیل نرخ بالای بیکاری و عدم پرداخت ماهها حقوق کارمندان و فساد منتسب به دو خانواده حاکم بر اقلیم کردستان شاهد تظاهرات و ابراز خشم عمومی بود.
در ادامه آمده است خانواده بارزانی و حزب دموکرات کردستان عراق که حکومت را در دست دارند، بر استان های غربی اقلیم کردستان حکمرانی می کنند و خانواده طالبانی و حزب اتحادیه میهنی نیز بخش شرقی اقلیم کردستان را کنترل می کنند.
در این طرح اشاره شده «که مردم به خاطر نحوه مدیریت منابع نفتی به اعتراضات خود ادامه می دهند و ایجاد محدودیت ها به دلیل شیوع کرونا تاثیر منفی بر اقتصاد و شرایط زندگی مردم گذاشته است. ما از سطح بالای خشونت که به کشته شدن 8 معترض و ایجاد مقررات منع آمد و رفت منجر شده نگران هستیم.»
نمایندگان پارلمان انگلیس ضمن اشاره به محکومیت اقدامات خشونت گرایانه در مقابل معترضان از سوی نمایندگی سازمان ملل در عراق، نیروهای امنیتی اقلیم کردستان را به جلوگیری از پوشش اعتراضات از سوی رسانه های وابسته به اپوزیسیون متهم کرده است. نمایندگان پارلمان انگلیس نسبت به وضعیت اقلیم کردستان که آن را بسیار نگران کننده توصیف کرده اند و به حمله به آزادی بیان و نقض حقوق مردم در این منطقه ، فساد و ادامه وضعیت مالی کنونی مردم ابراز نگرانی کرده و خواستار یافتن راهی برای پرداخت مطالبات کارمندان شده اند.
آنها از وزارت خارجه انگلیس خواسته اند نگرانی شان را از وضعیت موجود بیان کند و از درخواست فوری برای ایجاد شفافیت و مسئولیت پذیری دولت اقلیم کردستان به عنوان شریک دولت انگلیس حمایت کند.

کد خبر 1661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha