دستگیری ٣٧٠ نفر قاچاقچی در آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی گفت: مرزبانان استان با حضور مداوم در انسداد نوار مرزی و با ایجاد طرح‌های ایست و بازرسی طی ۵ ماه گذشته موفق ۳۷۰ نفر از قاچاقچیان را دستگیری کنند.

به گزارش کردپرس، سردار یحیی حسین خانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از کشفیات ۵ ماهه گذشته کالای قاچاق به ارزش بیش از ۲۴۱ میلیارد ریال در سطح حوزه استحفاظی استان خبر داد.

او ادامه داد: در این مدت ۳ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۹۸۰ نخ انواع سیگار قاچاق، ۴۴۸ هزار و ۲۱۴ قلم دارو، ۹ هزار و ۹۸۵ قطعه خودرویی، ۱۳ کیلوگرم نقره، هزار و ۱۰۱ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، یک میلیون و ۶۰۸ هزار و ۲۵۰ دینار عراقی، ۶۱ هزار و ۶۸۰ دلار، ۸ هزار و ۶۰۰ یورو، ۲۷۵ متر پارچه، ۴۴۰ ثوب البسه و ۳۶ جفت کفش در مرزهای استان جزو مهمترین کشفیات مرزبانان استان است.

- فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی گفت: مرزبانان استان با حضور مداوم در انسداد نوار مرزی و با ایجاد طرح‌های ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی طی ۵ ماه گذشته موفق شدند با دستگیری ۳۷۰ نفر از قاچاقچیان، ضمن فراهم کردن زمینه ایجاد و دست یابی به امنیت پایدار را فراهم کردند.

سردار حسین خانی با اشاره به توقیف ۳۱۰ دستگاه خودرو و ۱۹۴ رأس احشام قاچاق که در این امر مورد استفاده قرار می‌گرفت بیان کرد: کارشناسان ارزش ریالی کشفیات را ۲۴۱ میلیارد و ۷۲۶ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال برآورد کرده اند.

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان خاطر نشان کرد: مرزنشینان به منظور صیانت و پاکسازی روستاهای مرزی از وجود افراد مجرم یا سودجو، و در راستای کاهش جرایم و تخلفات مرزی و ارتقا امنیت پایدار و جلوگیری از آسیب‌های سو قاچاق کالا در چرخه اقتصادی کشور با اعلام هر گونه اطلاعات و اخبار مرتبط به پلیس ۱۱۰ یا پاسگاه محلی، یار و همراه مرزبانان در حفظ امنیت اجتماعی در مناطق مرزی هستند.

کد خبر 16618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha