پروندۀ قتل یک پناهجوی ایرانی توسط پلیس ترکیه همچنان باز است

سرویس ترکیه – پروندۀ قتل یک پناهجوی ایرانی که در سال 98 توسط پلیس ترکیه به قتل رسید مفتوح است و در دادسرای بین الملل پیگیری می شود.

به گزارش کردپرس، پروندۀ قتل کامران گودرزی جوان ایرانی که در پی خروج غیرقانونی از مرز در ترکیه دستگیر و شکنجه شده و در کوه های مرزی چالدران رها شده بود و در نهایت جان خود را از دست داد، همچنان باز است و از سوی خانوادۀ وی و وکیل آنها در حال پیگیری است.

گودرزی که تنها 17 سال داشت و در اسفندماه 1398 از ایران خارج شده بود، جسد وی پس از دو ماه در کوه های صعب العبور چالدران همراه با هفت پناهجوی اهل کشورهای دیگر کشف شد.

علی مجتهد زاده وکیل دادگستری که وکالت معاضدتی خانوادۀ گودرزی را در این پرونده به عهده دارد، روز گذشته در حساب توئیتری خود اعلام کرد این پرونده 500 صفحه ای با موضوع «قتل توسط پلیس ترکیه» در شعبۀ دوم دادسرای بین الملل در جریان است.

مجتهد زاده تأیید کرد که گودرزی «توسط پلیس ترکیه دستگیر شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته و در نهایت در کوه ها رها شده و این موضوع سبب فوت وی شده است.»

این تنها نمونۀ ضرب و شتم، شکنجه و رفتار غیرانسانی با اتباع ایران از سوی پلیس و نیروهای نظامی ترکیه در مناطق مرزی این کشور نیست. سال گذشته در حادثه ای مشابه دو کولبر ایرانی به طرزی فجیع توسط نیروهای نظامی ترکیه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند که در نتیجۀ جراحات یکی از آنها جان خود را از دست داد. این اقدام انتقاد و خشم اپوزیسیون و نهادهای حقوقی ترکیه را برانگیخت.

کد خبر 16738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha