ترکیه در حمله به کردستان عراق از گازهای شیمیایی استفاده می کند

سرویس ترکیه - HPG با انتشار بیانیه ای از استفاده نیروهای نظامی ترکیه از سلاح شیمیایی در اقلیم کردستان خبر داد.

به گزارش کردپرس، دفتر مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (HPG)، شاخه نظامی حزب کارگران کردستان (PKK)، با انتشار بیانیه ای مدعی شد ترکیه در حملات هوایی مناطقی از اقلیم کردستان از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

در این بیانیه که در ANF به انتشار رسیده، آمده است:

«ارتش اشغالگر ترکیه در حمله به منطقه ورخله در اقلیم کردستان، که در 5 سپتامبر رخ داد، 18 بار از مواد منفجره و گازهای شیمیایی و سمی استفاده کرد.
نیروهای نظامی ترکیه پس از بمباران شیمیایی درصدد پیشروی در منطقه ورخله بودند که با مقاومت نیروهای حزب کارگران کردستان (PKK) ناچار به عقب نشینی شدند.
در حالی که پرواز پهپادهای جاسوسی در این منطقه همچنان ادامه داشت، توپخانه‌های ارتش ترکیه اطراف روستاهای گونگن بانیک و منین در منطقه هفتانین را مورد حمله خمپاره‌ و توپ‌ قرار داد.
حمله به اطراف روستاهای دشیشه و سرارو در ناحیه کانی ماسی بخش آمیدی و کلا قمری و مناطق کوردینه از سوی بالگردهای ترکیه تا آخرین ساعات روز 6 سپتامبر ادامه یافت.
در آخرین ساعات نیمه شب 6 سپتامبر، بالگرهای ترکیه بر فراز مناطق مروانوس، تابورا عربان، گیره سپی، گیره سور و گیره سلیمان در آواشین به گشت زنی پرداختند. همزمان منطقه دره باستا هدف حملات راکتی و گلوله‌باران بالگردها قرار گرفت.»
ارتش ترکیه از صبح روز 7 سپتامبر باز هم منطقه ورخله را مورد حمله شیمیایی قرار داد.

گفتنی است، روز گذشته نیز آژانس خبری فرات با انتشار تصاویری از منطقه عملیاتی در ورخله، اعلام کرد که نیروهای نظامی ترکیه از سلاح های شیمیایی در این مناطق استفاده کرده اند. در این تصاویر صحنه هایی از خروج دود و گاز از تونل های جنگی نیروهای PKK دیده می شود. فرات اعلام کرد که ترکیه در دو ماه گذشته دست کم 100 بار از گازهای شیمیایی برای حمله به مناطق تحت کنترل نیروهای PKK استفاده کرده است.

در همین حال برخی رسانه های اقلیم کردستان نیز از مصدوم شدن چند غیرنظامی در منطقه دهوک در اثر تسلیحلات شیمیایی به کار رفته در حملات ترکیه خبر دادند.

کد خبر 16752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha