ورود وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش عراق به کرکوک

سرویس عراق و اقلیم کردستان – به دنبال حمله تروریستی اخیر داعش به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، یک هیأت عالی رتبه نظامی این کشور به ریاست وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش با هدف اطلاع از اقدامات امنیتی در این استان، وارد کرکوک شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از موازین نیوز، یک منبع امنیتی در این باره گفت: جمعه عناد وزیر دفاع و سپهبد ستاد عبدالامیر یار الله رئیس ستاد مشترک ارتش، عرفان الحیالی مشاور نظامی نخست وزیر و عبدالامیر الشمری جانشین فرمانده عملیات مشترک عراق امروز وارد کرکوک شدند.

این منبع هدف از این سفر را "بررسی و پیگیری وضعیت امنیتی کرکوک و اطلاع از اقدامات انجام شده توسط نیروهای نظامی و امنیتی در مناطق مختلف این استان" ذکر کرد.

یادآور می شود اخیرا بر اثر حمله تروریستی داعش به نیروهای پلیس فدرال در جنوب استان کرکوک، شماری از نیروهای پلیس کشته و زخمی شدند.

در ماههای اخیر، تشکیلات تروریستی داعش با سوء استفاده از خلأ امنیتی در مناطق مورد مناقشه بین اربیل و بغداد، عملیات تروریستی اش را در این مناطق از سر گرفته است. مقامات اقلیم کردستان، دلیل این وضعیت را توقف و کاهش همکاری امنیتی و اطلاعاتی بین نیروهای پیشمرگ و نیروهای عراقی می دانند و خواستار تشکیل نیروهای مشترک با هدف کنترل اوضاع این مناطق هستند.

کد خبر 16789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha