کشف 1074 دستگاه ماینر غیرمجاز در کردستان

سرویس کردستان - معاون فروش وخدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان گفت: امسال یک هزار و ۷۴ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در استان کشف و ضبط شده است.

به گزارش کرد پرس، هیوا خرم با بیان اینکه کشف این دستگاه‌ها با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی صورت گرفت، اظهار کرد: برای استفاده از این یک هزار و ۷۴ دستگاه ماینر، سه هزار و ۲۲۲ کیلووات ساعت برق غیرمجاز مصرف شده است.

وی افزود: از این تعداد، ۱۳۲ دستگاه در سنندج شمالی، ۹۶ دستگاه سنندج جنوبی، ۱۵۳ سقز، ۱۰۹ بانه، ۱۸۷ در مریوان، ۱۱ مورد در سروآباد، هفت دستگاه دیواندره، ۳۵ قروه، ۵۰ دستگاه در کامیاران و ۲۹۴ دستگاه در دهگلان کشف شد.

معاون فروش وخدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان ادامه داد: مشترکان می‌توانند با مشاهده هر گونه استفاده غیرمجاز از دستگاه ماینر مراتب را به شماره همراه ۰۹۳۵۴۰۲۱۷۸۰ یا پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت اقدامات لازم صورت گیرد.

خرم با بیان اینکه جریمه و قطعی برق نیز برای صاحبان دستگاه های استخراج رمز ارز اعمال می‌شود، یادآور شد: به هر کسی که استفاده غیرمجاز از ماینر را اطلاع دهد، به ازای هر دستگاه از سه میلیون ریال تا ۲۰۰ میلیون ریال پاداش پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: استفاده غیرمجاز از ماینرها باعث فشار مضاعف بر شبکه توزیع، ایجاد نوسان در شبکه و در نهایت خسارت به لوازم برقی مشترکان می‌شود، بنابراین مشترکان نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند و در صورت مشاهده استفاده غیرمجاز از ماینر، آن را به شرکت برق اطلاع دهند.

کد خبر 16878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha