بغداد حقوق کارمندان اقلیم کردستان را در دستانی امین پرداخت کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نمایندگان معلمان و حقوق بگیران اقلیم کردستان اعلام کردند که در دیدار با مقامات دولت مرکزی عراق، درخواست کرده اند که حقوق آنان را توسط دستانی امین پرداخت کند.

به گزارش کردپرس، در حالی که کارمندان و حقوق بگیران اقلیم کردستان حقوق چندین ماه خود را دریافت نکرده اند و این شرایط موجب بروز اعتراضات خونین در اقلیم و كشته و مجروح شدن چندین نفر شده، شماری از معلمان و کارمندان اقلیم کردستان به نمایندگی از حقوق بگیران اقلیم، به بغداد سفر کرده و با شماری از مقامات دولت مرکزی در باره معضل عدم پرداخت حقوق دیدار و گفتگو انجام دادند.

این هیئت در اطلاعیه ای که در سایت خندان منتشر شده، اعلام کردند که با برهم صالح رئیس جمهور و همچنین رئیس و نایب رئیس مجلس، عمار حکیم رئیس جریان الحکمه، نمایندگان گروه 15 و کمیسیون اقتصادی مجلس، و شمار دیگری از مقامات و جریان های عراقی دیدار کرده اند.

بر اساس این اطلاعیه هیئت مذکور از مقامات عراقی درخواست کرده اند که حقوق کارمندان، معلمان و دیگر حقوق بگیران اقلیم، از کشمکش ها و اختلافات سیاسی خارج شده و تعامل دولت عراق با اقلیم در چارچوب قانون اساسی باشد و حقوق قشر حقوق بگیر اقلیم را از طریق دستانی امین پرداخت کند.

همچنین از فساد اقتصادی و قطع حقوق کارمندان و حقوق بگیران اقلیم ابراز نگرانی کرده و تاکید کرده اند که نباید بیش از این به سیاستمداران شکست خورده در بغداد و اربیل، اجازه داده شود حقوق کارمندان را برای منافع شخصی خود استفاده کنند.

کد خبر 1692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha