بررسی احداث راه آهن ایران به عراق با حضور کاظمی  در مجلس شورای اسلامی

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ایران از نشست مشترک این کمیسیون و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با نخست وزیر عراق برای احداث خط ریلی بین دو کشور خبر داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ایرنا، محمدرضا رضایی کوچی شامگاه یکشنبه با اشاره به میزبانی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ایران و محمد باقر قالیباف رئیس مجلس از مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق به خبرنگاران گفت: در این جلسه مسائل مختلفی از جمله تسهیل شرایط حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی (ع) و موضوع راه آهن شلمچه به بصره و اتصال شبکه ریلی ایران به عراق و نهایتا سوریه مطرح شد که نقش مهمی در ارتباط اقتصادی ایران با عراق و سوریه خواهد داشت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ایران افزود: باتوجه به اینکه ایران از شرق با هند، چین و افغانستان ارتباط ریلی دارد، ما می توانیم ارتباط ریلی با عراق و سوریه را به عنوان یک کریدور بین المللی احداث و توسعه دهیم که نقش ویژه ای در اقتصاد کشور ایفا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نخست وزیر عراق نیز در این دیدار قول داد مباحث مطرح شده عملیاتی شوند، گفت: همچنین در این نشست مقرر شد کامیون های ایرانی که برای جابجایی بار تردد می کنند بطور مستقیم از مرز عبور کرده و وارد عراق شوند و کامیون‌های عراقی نیز با همین روادید وارد ایران شوند.

رضایی خاطرنشان کرد: مسئولان عراقی قول دادند تعداد زائران ایرانی در مراسم اربعین که به صورت هوایی یا زمینی اعزام می‌شوند افزایش داده شود و شرایط عبور و مرور را تسهیل کنند.

به گزارش رسانه های ایران، کاظمی نیز در این دیدار اظهار داشت: عراق در تلاش برای تحکیم مناسبات و همکاری پایدار با ایران و نیز تقویت همکاری اقتصادی در زمینه‌های مختلف در راستای تقویت ثبات در منطقه و ارتباط مشترک میان مردم آن است.

کد خبر 17000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha