اجازه فعالیت تروریستی در نزدیکی مرزهای جنوبی مان را نخواهیم داد

سرویس ترکیه - پس از کشته شدن نیروهای نظامی ترکیه در خاک ادلب خلوصی آکار به نقطه صفر مرزی رفت.

به گزارش کردپرس، در پی حمله به پایگاه های نظامی ترکیه در ادلب، همچنین حمله به نیروهای نظامی که از عملیات جستجو باز می گشتند و کشته شدن تعدادی از نیروهای این کشور، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه به نقطه صفر مرزی سفر کرد. او در این سفر اعلام کرد که ترکیه اجازه نخواهد داد تشکیلات ترور در مرزهای جنوبی اش فعال باشد.

بر اساس خبر BBC ترکی، خلوصی آکار به همراه ژنرال یاشار گولر رئیس ستاد کل ارتش، و ژنرال موسی آوسِور فرمانده نیروی زمینی ارتش، در نقطه صفر مرزی با فرماندهان یگان های خط مرزی و فرماندهان یگان های مستقر در خارج مرزها دیدار کرد. او در این دیدار با یادآوری کشته و مجروح شدن تعدادی از نیروهای نظامی ترکیه در ادلب اعلام کرد که از نزدیک پیگیر اخبار مربوط به سلامتی مجروحان این حملات است.

وزیر دفاع گفت: «ما می دانیم که دوستانمان همه اقدامات احتیاطی را انجام داده اند اما آنها در یک حمله خائنانه جان باختند. خون شهدای ما بر زمین نمانده و نخواهد ماند. مبارزه ما ادامه خواهد داشت.»

آکار ادامه داد: «ما به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم که در نزدیک مرزهای جنوبی مان تشکیلات ترور - یا نامش هر چیز دیگری که باشد - شکل بگیرد. اگر سربازان ما این کوریدور تروریستی را تخریب نمی کردند این روزها با مشکلات بزرگتری روبه رو بودیم. باید ارزش این کار را درک کرد.»

او همچنین با اشاره به پایبندی ترکیه به توافق نامه هایی که با روسیه امضا کرده است، گفت: «ما مسئولیت های خود را انجام دادیم و می دهیم و انتظار داریم که آنها نیز به مسئولیت های خود پایبند باشند. آتش بس باید در این منطقه ادامه یافته و ثبات منطقه تامین شود. باید محیطی ایجاد شود که سوری ها بتوانند در امنیت و آسایش زندگی کنند. این امر برای ایجاد امنیت و آرامش مردم سوریه و پیشگیری از موج جدید مهاجرت ضروری است. ما به عنوان ترکیه دیگر توان پذیرش موج جدید پناهجویان را نداریم. برای پیشگیری از موج جدید مهاجرت همه تلاش خود را می کنیم و آن ایجاد امنیت و ثبات در منطقه است.»

کد خبر 17022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha