کوزه های سه هزار ساله به میراث فرهنگی بوکان اهدا شدند

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوکان گفت: ۲ کوزه تاریخی با قدمتی بیش از سه هزار سال توسط یکی از شهروندان فرهنگ‌دوست این شهرستان به این اداره اهدا شد.

به گزارش کردپرس، شورش محمدپور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قدمت این کوزه های سفالی به هزاره اول قبل از میلاد بازمی‌گردد که از ارزش مطالعاتی غنی تاریخی برخوردار است.

او ادامه داد: "لقمان قاسمی" ساکن روستای کوسه است که ۱۰ سال قبل در حین پی‌کنی ساختمان در محدوده قلعه سردار بوکان واقع در خیابان استاد "هیمن" یکی از کوزه ها را پیدا کرده و تاکنون نزد خود نگه داشته بود.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوکان افزود: یکی دیگر از کوزه ها که رنگی سیاه دارد توسط یکی از دوستان وی در روستای ملالر در تپه تاریخی "ملالر"از توابع بخش سیمینه بوکان پیدا شده که توسط قاسمی به اداره اهدا شده است.

او افزود: این آثار تاریخی هم‌اکنون در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان نگهداری می‌شود.

محمدپور اظهار کرد: به دنبال آغاز ساخت موزه باستانی بوکان، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان از دلسوزان و حامیان میراث فرهنگی درخواست برای اهدای آثار باستانی جهت رونمایی ونگهداری در موزه در حال ساخت بوکان اقدام کنند .

کد خبر 17023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha