استاندار دهوک:ترکیه خواستار توافقی مشابه شنگال برای منطقه مخمور است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- استاندار دهوک اعلام کرد که ترکیه خواستار حصول توافقی مانند شنگال برای منطقه مخمور از توابع نینوا و در غرب اربیل است.

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان 24، علی تتر استاندار دهوک که در سفر اخیر مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق به ترکیه در هیئت همراه وی حضور داشت، گفت که در این سفر مسائلی چون همکاری های امنیتی و اخراج پ.ک.ک، از اقلیم، خط لوله نفت کرکوک به بندر جیهان ترکیه، احداث خط آهن ترکیه به بندر فاو عراق، افزایش سطح روابط تجاری دو طرف به 20میلیارد دلار در سال؛ مورد بررسی قرار گرفته است.

وی به درگیری اخیر نیروهای کرد سوری و نیروهای پیشمرگ در منطقه سحیلای اقلیم اشاره کرده و گفت که در این مورد کاظمی حمایت خود از اقلیم را اعلام کرده است.

همچنین خاطر نشان ساخت که عراق و ترکیه تاکید کرده اند در امور داخلی یکدیگر دخالت کنند و کاظمی درخواست کرده که ترکیه در امور عراق دخالت نکرده و حاکمیت خاک و حریم هوایی این کشور را نقض نکند.

علی تتر افزود رئیس جمهور ترکیه خواستار توازن میان طیف های مختلف عراق به ویژه در کرکوک شده و بر ضرورت برکناری سرپرست استانداری کرکوک تاکید کرده و همچنین متعهد شده که موضوع آب دجله و فرات تبدیل به مشکل میان دو کشور نمی شود.

استاندار کرکوک اعلام کرد که ترکیه از توافق اخیر اربیل و بغداد بر سر عادی سازی وضعیت شنگال حمایت کرده و از عراق خواسته نیروهای پ.ک.ک را تحت هر عنوانی از شنگال اخراج کند و توافقی مشابه را برای منطقه مخمور واقع در استان نینوا و غرب اربیل، شده است.

کد خبر 1712

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha