آلمان و فنلاند زنان و کودکان وابسته به داعش را از کردستان سوریه خارج کردند

سرویس جهان- رسانه های آلمان از بازگرداندن تعدادی از اعضای خانواده های وابسته به داعش از کمپ های تحت کنترل کردها خبر دادند.

به گزارش کردپرس به نقل از دویچه وله، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان امروز اعلام کرد عملیات مشترک با فنلاند برای بازگرداندن کودکان و زنان وابسته به داعش که تابعیت این کشورها را داشتند با موفقیت انجام شد و 18 کودک و 5 زن آلمانی از کمپ های روژ و الهول در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه به آلمان بازگردانده شدند.

سه نفر از زنانی که به آلمان بازگردانده شده اند به اتهام مشارکت در اقدامات تروریستی محاکمه می شوند. مجله دراشپیگل نوشت: افسران پلیس فدرال آلمان زندانیان داعشی را از منطقه تحت کنترل کردها تا آلمان همراهی کرده اند.

وزیر خارجه آلمان گفت برنامه استرداد شهروندان آلمانی از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه بعد از ماهها هماهنگی صورت گرفته است.

هایکو ماس از عملیات مشترک آلمان و فنلاند برای بازگرداندن اعضای خانواده های داعشی از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه خبر داد. فنلاند هم برخی از اتباع خود را که در سوریه به داعش پیوسته بودند از کردها تحویل گرفته است.

به نوشته نشریه بیلد آلمان، همچنان 70 شهروند بالغ آلمانی به همراه 150 کودک متولد از والدین تبعه این کشور در کمپ های تحت کنترل کردهای سوریه به سر می برند.

کد خبر 1714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha