مسرور بارزانی: حقوق کارمندان و حقوق بگیران به اهرم فشار سیاسی علیه مردم اقلیم کردستان تبدیل شده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان در دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل دبیرکل سازمان ملل در امور عراق تأکید کرد حقوق کارمندان به اهرم فشاری علیه اقلیم کردستان تبدیل شده است.

به گزارش کرد پرس به نقل از السومریه نیوز، بارزانی یکشنبه (30 آذر ماه) در دیدار با "جنین هنیس پلاسخارت" درباره اوضاع عراق و آخرین تحولات در زمینه مذاکرات بین دولت اقلیم کردستان و دولت مرکزی، به ویژه راهکارهای حل مشکلات معلق مانده بین طرفین، گفتگو کرد.

بارزانی در این دیدار تأکید کرد: اقلیم کردستان هیچ بهانه ای برای دولت مرکزی در زمینه عدم حل مشکلات در راستای دستیابی به توافقی براساس قانون اساسی باقی نگذاشته است. اما متأسفانه موضوع حقوق کارمندان، به یک اهرم فشار علیه مردم کردستان تبدیل شده است.

نخست وزیر اقلیم کردستان تصریح کرد: دولت فدرال در سال جاری تاکنون، هیچ بخشی از حقوق شش ماهه از کارمندان را پرداخت نکرده است. از این رو لازم است سازمان ملل برای دستیابی به توافق با بغداد در راستای تضمین تأمین حقوق و مطالبات مالی اقلیم کردستان براساس قانون اساسی عراق نقش فعال خود را ایفا کند.

بارزانی همچنین گفت: در این دیدار بر ضرورت اجرای توافق شنگال برای برقراری مجدد امنیت و بازگشت ثبات به شهر تأکید شد و از نخست وزیر عراق خواستیم توافق شنگال را به طور کامل اجرا نماید و به اجرای برخی از اقدامات صوری در این زمینه اکتفا ننماید.

کد خبر 1716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha