راه اندازی 3 مرکز یادگیری محلی سواد آموزی در کردستان

سرویس کردستان - معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: هم اکنون 19 مرکز یادگیری محلی سواد آموزی در سطح استان فعال است و طی سال جاری نیز 3 مرکز دیگر راه اندازی می شود.

به گزارش کرد پرس، رمضان یوسفی در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه هم اکنون 19 مرکز یادگیری محلی سواد آموزی در سطح استان فعال است و مجوز راه اندازی سه مرکز نیز برای سال 1400 اخذ شده است، اظهار کرد: مراکز یادگیری محلی، بهترین محل برای ماندگاری سواد است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد 2 هزار نفر از جامعه هدف در مراکز یادگیری محلی به آموزش سواد و حرفه آموزی پرداخته اند، افزود: در این مراکز در کنار آموزش به سواد آموزان، مهارت و حرفه آموزش داده می شود و با توجه به اهمیت موضوع و کمبود تجهیزات مراکز استان، ضرورت دارد این مراکز تجهیز تا خدمات بهتری به سواد آموزان ارائه شود.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان همچنین گزارشی از پوشش دوره های سواد آموزی بر اساس حجم ابلاغی ارائه کرد و با بیان اینکه در سال گذشته عملکرد استان در پوشش دوره های سواد آموزی 102 درصد بوده است، ادامه داد: در سال جاری نیز تعداد 12 هزار نفر برای آموزش در سطح استان حجم، ابلاغ شده است.

یوسفی از آغاز کلاس گذاری دوره های سواد آموزی از تیرماه سال جاری خبر داد و با اشاره به سختی آموزش در شرایط کرونایی و همچنین کاهش نیروی انسانی در اختیار به دلیل قبولی در آزمون و تعیین تکلیف نیروهای این حوزه، مشکل جذب و آموزش را از چالش های پیش روی سواد آموزی استان دانست و خواستار مساعدت شورای پشتیبانی در این خصوص شد.

کد خبر 17194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha