کردستان، ذخیره‌گاه فرهنگی ایران است

سرویس کردستان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: کردستان ذخیره‌گاه فرهنگی ایران و هورامان ذخیره گاه فرهنگی کردستان است.

به گزارش کرد پرس، محمدابراهیم زارعی شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از تلاشگران و دست اندکاران پروژه ثبت جهانی هورامان در یونسکو، اظهار کرد: یکی از اتفاقات مهمی که در دولت گذشته در کردستان رخ داد، علاوه بر پروژه های بزرگی مانند راه آهن، جاده مریوان، پیاده راه فردوسی و … ثبت جهانی هورامان بود چرا که منظر فرهنگی هورامان، ثروت بزرگی هم برای منطقه و هم برای کشور است.

وی با اشاره به اینکه هورامان به لحاظ فرهنگی، اجتماعی و تاریخی نمونه ای ارزشمند است، افزود: با نگاه به باغ های هورامان متوجه می شویم، در هیج جای دنیا تا این حد مهربانانه با طبیعت برخورد نشده که نه تنها طبیعت کم نشده بلکه به آن اضافه هم شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ادامه داد: برای حفظ دستاورد مهم ثبت جهانی هورامان باید ۲ کار اساسی انجام شود، یکی آموزش مداوم مردم و دوم فراهم کردن امکانات رفاهی برای ساکنین تا علاوه بر حفاظت از منطقه، مردم در آسایش زندگی کنند.

زارعی با اشاره به اینکه ثبت جهانی موجب شناساندن هورامان به جهان می شود، یادآور شد: شناساندن هورامان به اقصی نقاط ایران، وظیفه همه ماست.

کد خبر 17224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha