با وجود توافق بین اربیل و بغداد، تمایل آوارگان به بازگشت به شنگال کاهش یافته است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک مقام محلی در شنگال اعلام کرد با وجود امضای توافق شنگال بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان برای عادی سازی اوضاع این شهر، شمار آوارگانی که از اردوگاههای آوارگان به زادگاههایشان در شنگال بازگشته اند کاهش یافته است.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، "خودیدا جوقی" بخشدار حومه شمال شنگال در این باره گفت: پس از امضای توافق شنگال روزانه حدود 20 خانواده به زادگاههایشان در این منطقه بازمی گردند. این در حالی است که پیش از امضای توافق مذکور، روزانه بیش از 100 خانواده به منطقه بازمی گشتند که این امر نشان دهنده کاهش 80 درصدی در این زمینه است.

جوقی افزود: به دنبال ادامه فعالیت سازمان های بشر دوستانه در شهرها و روستاهای اطراف، اوضاع امنیتی در مناطق مختلف شنگال، باثبات است.

"بیر دیان" مسئول شاخه شنگال مؤسسه خیریه بارزانی وابسته به حزب دمکرات کردستان (پارتی) نیز دلیل کاهش میزان بازگشت آوارگان را انتظار آنها از نتایج اجرای این توافق دانست و گفت: آوارگان اوضاع امنیتی شنگال ناامن است. زیرا آوارگان از بابت خروج نیروهای پ.ک.ک از منطقه اطمینان ندارند و نیروهای فوق به جای خروج از شهر، فقط لباس هایشان را تغییر داده اند. از سوی دیگر آنها انتظار دارند دولت مرکزی به آنها خسارت مالی پرداخت نماید.

کد خبر 1725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha