ظرفیت بیمارستان های کردستان تکمیل است/برگزاری جلسه اضطراری ستاد مدیریت کرونا

سرویس کردستان - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر ظرفیت تخت های بیمارستانی در سطح استان تکمیل است و برای بستری بیماران جدید با مشکل مواجه هستیم.

به گزارش کرد پرس, صدیق جدید الاسلامی در جلسه اورژانسی ستاد مدیریت کرونا که به واسطه وضعیت قرمز کردستان و تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان برگزار شد, اظهار کرد: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان، بستری‌ها و به تبع مرگ و میرهای ناشی از کرونا و همچنین تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی, وضعیت استان را در شرایط بحرانی قرار داده است.

وی با ابراز نگرانی شدید از روند افزایشی مبتلایان در این استان به ویژه شهرستان سنندج, افزود: عادی انگاری و حضور در تجمعات و دورهمی ها وضعیت کردستان را به قرمز تبدیل کرده و در صورت ادامه همین روند وضعیت بحرانی دور از انتظار نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان وضعیت کرونا در استان را وخیم اعلام کرد و ادامه داد: هر لحظه تعداد مبتلایان و بستری‌ها روبه افزایش و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی مختص این بیماران تکمیل شده است.

جدیدالاسلامی با اشاره به تمهیدات و اعمال محدودیت‌های احتمالی, از شهروندان درخواست کرد: در صورت داشتن هر گونه علائم مشکوک به کرونا به مراکز پزشکی مراجعه کنید، درمان و قرنطینه خانگی را شروع کرده و از ورود به اجتماع پرهیز کنند در غیر این صورت روزهای سختی در پیش است.

وی بیان کرد: اکنون تعداد بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان به بیش از ۹۰۰ نفر رسیده است که بالاترین آمار در سال جاری است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه ۷۰ درصد مبتلایان و بستری‌های استان مربوط به سنندج است، گفت: تاکنون تعداد جانباختگان کرونا در استان به یک‌هزار و ۵۷۷ نفر رسیده است که ۶۶۶ نفر آنها از شهروندان سنندجی بوده‌اند.

جدیدالاسلامی اظهار کرد: بیش از ۷۱ هزار نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان تا کنون به این بیماری مبتلا شده‌اند که در موج پنجم، تعداد بستری‌ها همچنان افزایشی است.

کد خبر 17292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha