مرزهای زمینی  ایران و ترکیه بازگشایی می‌شود

سرویس آذربایجان غربی- رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه و نماینده خوی و چایپاره در مجلس گفت: مرزهای زمینی بین دو کشور ایران و ترکیه به زودی و با ارائه تست کرونا بازگشایی و تردد از این مرزها از سر گرفته می‌شود

به گزارش کردپرس، نماینده خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پیگیری‌های به عمل آمده و گفت‌گوهای دو طرف،«مرز رازی» و «کاپی کوی» و سایر مرزهای زمینی بین دو کشور ایران و ترکیه، به زودی و با ارائه تست کرونا بازگشایی و تردد از این مرزها از سر گرفته می‌شود.

عادل نجف‌زاده گفت: برگزاری نمایشگاه مشترک بخش صنعت، معدن و تجارت در ایران و استان آذربایجان‌غربی با همکاری دو کشور در اولویت است.

همچنین یعقوب رضازاده، نماینده سلماس در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در سفر به کشور ترکیه در زمینه بررسی مسائل گمرک رازی و بازگشایی بازارچه مرزی «کوزه‌رش سلماس-گلینجک وان» با ترکیه به مذاکره پرداخت.

رضازاده، در این باره اظهار داشت: این مذاکرات از دیروز آغاز و تا سه روز تداوم دارد و با توجه به تداوم مذاکرات و رایزنی‌ها، پیش‌بینی می‌شود موافقت‌های نهایی و امضاء پروتکل مشترک بین دو کشور در زمینه مرز کوزه‌رش سلماس-گلینجک وان انجام گیرد/.

کد خبر 17296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha