لاهور شیخ جنگی در دیدار با پلاسخارت: تأکید بر ضرورت اجرای توافق بین بغداد و اربیل

سرویس عراق و اقلیم کردستان – لاهور شیخ جنگی رئیس مشترک اتحادیه میهنی کردستان در سلیمانیه با جنین هنیس پلاسخارت نماینده ویژه سازمان ملل در بغداد دیدار و درباره آخرین تحولات در صحنه سیاسی این کشور گفتگو کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از پایگاه خبری اتحادیه میهنی، در این دیدار که در سلیمانیه و با حضور سوران جمال طاهر عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی برگزار شد طرفین درباره آخرین تحولات سیاسی و اقتصادی عراق و اقلیم کردستان و اقدامات برای حل مشکلات باقیمانده و موانع عبور از بحران ها دیدار و تبادل نظر کردند.

در این دیدار همچنین بر ضرورت تسریع در اجرای مراحل توافق بین دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان و پایبندی طرفین به گفتگو و پایان دادن به مشکلات در چارچوب قانون اساسی برای تأمین حقوق و مطالبات مالی شهروندان اقلیم کردستان در بودجه سال 2021 تأکید شد.

لاهور شیخ جنگی در این دیدار با اشاره به تظاهرات در برخی از شهرهای اقلیم کردستان در روزهای اخیر، بر سیاست و تصمیم اتحادیه میهنی در حمایت از خواسته های تظاهرکنندگان و محکومیت هرگونه خشونت تأکید کرد و افزود: شهروندان مستحق زندگی با ثبات و بهره مندی از کلیه خدمات لازم هستند و با کمک همه طرف ها تلاش می کنیم شهروندان را از فقر و گرسنگی نجات دهیم.

لاهور شیخ جنگی در این دیدار، همچنین به اهمیت اجرای پروژه تمرکز زدایی اداری و اقتصادی از حاکمیت دولت اقلیم در کلیه استان های اقلیم کردستان با هدف ارائه خدمات بیشتر برای شهروندان و کاستن از روتین و مبارزه با فساد اشاره و از تلاش های سازمان ملل برای نزدیک کردن دیدگاهها و حل مشکلات بین اربیل و بغداد تقدیر و تشکر کرد.

در پایان این دیدار، طرفین تأکید کردند خواسته های شهروندان و حساسیت وضعیت کنونی نیازمند اجرای گفتگوی ملی بین نیروها و طرف های سیاسی در بغداد و اقلیم کردستان با هدف پایان دادن به مشکلات و ایجاد زمینه مناسب برای برگزاری انتخابات آینده به صورت شفاف و سالم است تا به الگویی برای موفقیت دمکراسی در کشور تبدیل شود.

کد خبر 1739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha