تزریق ۳۵ هزار دوز واکسن کرونا به عشایر ایلام / ظرفیت کشتارگاه ایلام پایین است

سرویس ایلام - مدیرکل امور عشایر استان ایلام در گفتگو با کردپرس، اعلام کرد: عشایر این استان تاکنون ۳۵ هزار دوز واکسن کووید۱۹ دریافت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، فرشاد یاسمی گفت: از جمعیت ۶۰ هزار نفری عشایر استان ایلام ۴۰ هزار نفر بالای ۱۸ سال هستند که از این تعداد تاکنون ۳۰ هزار نفر دوز اول و ۵ هزار نفر دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه خرید دام از ماه گذشته شروع شده و روزانه ۱۵۰ راس خریداری می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکنون فقط در شهرستان بدره یکهزار و ۵۰۰ راس دام حذفی خریداری شده است.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام با اشاره به اینکه کشتارگاه ایلام جوابگوی خرید دام زنده روزانه نیست و نیاز است که زیر ساخت های این استان در این زمینه تقویت شود، ادامه داد: هدف از خرید دام تثبیت قیمت دام زنده است که این اتفاق افتاده و دیگر دام عشایر توسط دلالان با قیمت پائین خریداری نمی شود.

یاسمی با اشاره به اینکه شرکت پشتیبانی امور دام بایستی در هر حالتی دام مازاد عشایر را خرید کند، افزود: خرید دام از وظایف شرکت پشتیبانی امور دام است که بایستی برنامه ریزی کوتاه مدت برای خرید داشته باشند و دامی را که سریع کشتار می شود، خرید کنند.

وی به شرکت پشتیبانی امور دام استان پیشنهاد داد که در صورت آمادگی این شرکت برای خرید دام بیشتر، می‌توانند آن را بصورت لاشه بفروش برسانند و یا از ظرفیت کشتارگاه های همجوار استفاده کنند.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام با بیان اینکه در صورت خرید توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان بصورت چرخشی در مابقی شهرستانها به میزان ۱۰ درصد دام حذفی پلاک‌ کوبی شده خریداری می‌شود، ادامه داد: در گام اول تا ۶۵ هزار راس دام اجازه خرید داریم و انتظار می رود که خرید دام در کمترین زمان ممکن از عشایر استان صورت بگیرد.

یاسمی به برنامه های در دست اقدام برای تأمین علوفه عشایر استان اشاره و تصریح کرد: خرید ماهیانه علوفه یارانه ای بصورت ماهیانه و توزیع بین عشایر، کاه و کلش به میزان لازم در شهرستان ها ذخیره سازی شده که در آینده توزیع خواهد شد.

او گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ هزار تن علوفه در بین عشایر استان توزیع شده و تا آخر سال این موضوع استمرار خواهد داشت.

وی از عشایر استان خواست با توجه به نزدیکی کوچ پاییزه عشایر و جابجائی دام آنها حتما نسبت به تهیه کارت تردد دام و شناسایی و هویت گذاری دام اقدام کنند و همچنین نسبت به واکسیناسیون خود و دام های در اختیار اقدام کنند تا سلامتی آنها تضمین شود.

کد خبر 17400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha