کنسولگری افتخاری فنلاند در اقلیم کردستان گشوده  می شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان – دولت فنلاند درصدد است کنسولگری افتخاری در اربیل مرکز اقلیم کردستان افتتاح کند.

به گزارش کرد پرس به نقل از پایگاه کردی "ئیستا"، یک هیأت رسمی دولت فنلاند در سفر به اقلیم کردستان در دیدار با هوال ابوبکر استاندار سلیمانیه از تصمیم این کشور برای افتتاح کنسولگری افتخاری در اربیل خبر داد.

این خبر در جریان دیدار استاندار سلیمانیه با این هیأت فنلاندی به سرپرستی برجی ماتسون و شماری از مسئولان سازمان گسترش روابط وابسته به وزارت امور خارجه این کشور اعلام شد.

در این دیدار، هیأت فنلاندی آمادگی اش را برای افتتاح کنسولگری افتخاری این کشور در اقلیم کردستان و حمایت از اقلیم در زمینه کشاورزی، محیط زیست، انرژی های جایگزین و برقراری روابط تجاری و اقتصادی اعلام کرد و از بابت همکاری با اقلیم کردستان در زمینه مشارکت به آموزش نیروهای پیشمرگ برای جنگ علیه داعش ابراز خوشحالی کرد.

استاندار سلیمانیه نیز آمادگی اقلیم و این استان را برای تقویت روابط و همکاری با دولت فنلاند در زمینه های مذکور اعلام و از این کشور به خاطر پیشرفت هایش در زمینه بهره گیری از انرژی های جدید و جایگزین کردن صنعت نفت با صنایع چوب تقدیر کرد.

هوال ابوبکر پس از این دیدار در پستی در صفحه شخصی اش در شبکه های اجتماعی، اعلام کرد: قرار است در آینده، کنسولگری فنلاند در اقلیم کردستان افتتاح شود.

کد خبر 17509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha