ترکیه در حال مبارزه با اسلام هراسی و خارجی ستیزی است

سرویس ترکیه - اردوغان در کنفرانسی همنام کتاب تازه منتشر شده اش، ادعا کرد که کشورش در حال مبارزه با «خارجی ستیزی» است.

به گزارش کردپرس،رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سخنرانی امروز خود در منهتن گفت کشورش در حال مبارزه با اسلام هراسی و خارجی ستیزی است.

بنابر گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان در کنفرانس «جهانی عادلانه‌‌تر امکان‌پذیر است» که در منهتن برگزار شد، گفت: «ما ضمن مقابله با ویروس کرونا با ویروسی کشنده تر و موذی‌‌تر به نام اسلام‌هراسی مبارزه کردیم. این ویروس به سرعت در کشورهایی که سالها به عنوان مهد دموکراسی و آزادی نشان داده شده‌اند، گسترش یافته است.»

اردوغان تاکید کرد: «اسلام هراسی و خارجی‌ستیزی امروز سیاست را به اسارت گرفته است. این مسئله به یک روند مخرب تبدیل شده است که زندگی مسلمانان را پیچیده و صلح اجتماعی را تهدید می‌کند. این تعصب ایدئولوژیک که از نظر ذهنی تفاوتی با تفکر داعشی ندارد، در لایه‌های مختلف جامعه ریشه دوانده است.»

اردوغان با ادعای این که ترکیه برای مقابله با اسلام‌هراسی و خارجی‌ستیزی تلاش زیادی می کند، گفت: «در سازمان‌های مختلف جهانی به ویژه سازمان ملل متحد تلاش‌های فراوانی در این راستا انجام داده ایم.»

او همچنین درباره جماعت فتح الله گولن که از آنها به نام «فتو» یاد می کرد، گفت: «دیگر بر همگان کاملا واضح و مبرهن است که گروهک فتو که با پوشش تقوا و تقیه سعی می‌کرد چهره واقعی خود را پنهان کند، در اصل یک گروه تروریستی قاتل است.»

سخنان اردوغان در تبلیغ کتاب جدیدش «جهانی عادلانه‌‌تر امکان‌پذیر است» در حالی صورت پذیرفت که چند روز پیش وزارت کشور کابینه او دستور تخلیه محله های سوری نشین پایتخت را داده بود. چند هفته پیش نیز 45 پناهجوی سوری و افغانستانی به دستور یکی از فرماندهان ارتش او به آبهای رودخانه مریچ ریخته شدند تا بمیرند. همچنین کشور ترکیه در ماه های اخیر عرصه حملات نژادپرستانه علیه کُردها، علوی ها، ارمنی ها، و پناهجویان سوری و افغانستانی بوده است.

کد خبر 17514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha